PDA

Vis full versjon : hjelp! bilen min girer ikke som den skal



utklev
25/01/13, 09:03
Hei :-) jeg har en 98 mod V70 tdi som det er noe rart med:-/ vis jeg kikker den ved forbikjøring eller noe (automat) så girer den ned, men når den skal til og gire opp så synker bare omdreiningene med ca 500-1000 og den nekter og gire. vis jeg skal ha den til og gire så må jeg slippe gassen og gi på igjen 2 ganger. noen som har noe tips på hva dette kan være? syns heller ikke bilen går som den skal.

mrstfu
26/01/13, 21:33
uten at jeg kan veldig mye om automatkassene, å flushe og bytte kasseolja er et greit sted å begynne. alt fungerer som regel bedre med ny og frisk olje, og om det ikke er feilen, burde det uansett gjøres med jevne mellomrom.

Sagen
28/01/13, 12:56
Trenger vel egentlig ikke å svare dobbelt... Men gjør som mrstufu sier; Skyll kassa med noen liter olje. Jeg skyller 8-10 liter av gangen (kassa tar 7,6l om jeg ikke husker feil.. En kompis av meg har (hadde) en S80 2,5tdi som ble kjørt alt for lenge uten oljeskift på kassa. Det førte til havari... Tror det finnes en "how-to" her på forumet, ellers har jeg en liggende om du trenger. Send i tilfellet en pm med mailadressen din.

gswede
28/01/13, 13:01
Sjekk ut magnetventilen, roten til alt ondt.