PDA

Vis full versjon : Hjelp, motor starter ikke.



evolve
23/01/13, 23:06
Hei.
Har en volvo 850 t-5R automat som ikke vil starte nå. Har stått ute i tre timer før jeg skulle starte den nå. Motor går rundt og prøver å tenne men i det øyeblikket den begynner å tenne så klemmer vakuumslangen som går fra intercooler til gasspjeldet seg sammen... Hvis jeg prøver å gi gass så klemmer slangen seg enda mer sammen slik at jeg hvertfall ikke får start.....

Alle tanker og ideer mottas med stor takk :-)

gswede
24/01/13, 01:23
Tipper intercooleren din er bunnfrosset. Blokkert intercooler = ladeluft/luft = ingen start

Trill bilen inn i en garasje, la tine, rengjør dreneringa på intercooleren, forsøk igjen.

Det er et aldri så lite hull i bunn av intercooleren for å drene kondens/oljedamp. Denne tettes og ditt problem er et faktum.
Mange smartinger opp igjennom åra som har sett det hullet og trodd at ladetrykket forsvinner der, tetter det permanent og forventer "store" ting. Ikke smart..

gswede
24/01/13, 01:38
Du trenger for såvidt ikke drenere intercoolern før du forsøker å starte igjen, men få det gjort før eller siden.

evolve
24/01/13, 06:45
Da skal det prøves.
Takk :-)

evolve
01/02/13, 13:53
Drenerte intercooleren i forrige uke og bilen gikk som et skudd etter dette. Var veldig vann som hadde fryst der. Men nå vil den igjen ikke starte. Henger en istapp ut av dreneringshullet så er nok det samme problemet igjen, men lurer på hvordan i all verden det kan ha samlet seg så mye vann på så kort tid?hva kan gjøres for å fikse dette?
Er det noe å anbefale å gjøre dreneringshullet større eller vil det påvirke mengde luft til motor?

Svar mottas med takk.