PDA

Vis full versjon : v70 2007 mod 2,4D batteri går flatt



tigergutt89
23/01/13, 18:43
når jeg tar i bruk motorvarmern når jeg har parkert etter en kjøretur og kommer tilbake så er batteriet flatt. skal ikke bilen overstyre så den ikke går tom for strøm?

64PV
23/01/13, 18:49
Er batteriet ditt gammelt? Hvis batteriet er dårlig nytter det ikke... småkjøring og parkeringsvarmer tapper et dårlig batteri fort.
Prøv å lad opp batteriet skikkelig, fortsetter problemet er nok nytt batteri løsningen. Har akkurat vært igjennom dette selv :-)

tigergutt89
23/01/13, 18:50
hvordan lader anbefaler du/dere? fra hvor?

TurboNoob
23/01/13, 19:00
Ctek lader er veldig bra. Fåes hos Torshov, Clas Ohlson, Jula hvertfall.

Et annet spørsmål:
Kan man bare koble på lader på disse bilene, eller må man koble fra batteriet?

Børge Vikebø
23/01/13, 19:48
Batteri på nyere dieselbil holder ca 5-6 år, så dette er nok modent for utskifting..

tigergutt89
23/01/13, 19:56
bør jeg kjøpe batteri hos bilia? er helsikes dyrt der :O

FroBe
23/01/13, 20:04
Ctek lader er veldig bra. Fåes hos Torshov, Clas Ohlson, Jula hvertfall.

Et annet spørsmål:
Kan man bare koble på lader på disse bilene, eller må man koble fra batteriet?

Intelligente ladere som Ctek kan kobles på mens batteriet er montert i bilen, enten direkte på batteriet under bagasjerommet eller på terminalene i motorrommet. De starter kun hvis polariteten er riktig, og justerer ladestrømmen etter batteritilstanden.

locked
23/01/13, 20:39
når jeg tar i bruk motorvarmern når jeg har parkert etter en kjøretur og kommer tilbake så er batteriet flatt. skal ikke bilen overstyre så den ikke går tom for strøm?
Anbefalar CTEK batteriladar som nevnt over, men ikkje kjøp ein som leverar mindre ladestraum enn 3.6A (Dei har en som leverar 0.8A men det er for lite) Viss lommeboka di tillete det kjøp den som er på 7.2A.

Tilkobling av ladaren er mest optimalt med tilkobling direkte på batteriet, men du kan og lade det fra plussterminalen i motorrommet.

Batteri, der anbefala eg
http://privat.enivest.net/~jens..helgheim/bilder/V70D5AWD/DSC02123.JPG

Med dette batteriet på plass kan eg ha tenning, musikk og lys på i lang tid før det kjem varsel om "Batterispanning låg" og eg kan fortsatt tappe strøm lenge etterpå uten at det er noko antydning til å murre :)

Bytta mitt for å vere på den sikre sida, hadde jo eit batteri som var bra men kjente ikkje til forhistoria på det så skifta for sikkerhetsskyld, det var jo truleg frå juletider 2006 og med over 200 000km på nakken så...