PDA

Vis full versjon : Risting og Ulyder V70 AWD -00



gjerstan
22/01/13, 23:29
Ved sving f.eks i rundkjøring, virker det som om bilen bare vil gå rett fram, og det rister i forstilling. Dette skjer KUN ved sving, når jeg kjører rett fram merker jeg ingenting til dette.

Har også av og til en typisk "subbelyd" når jeg kjører rett fram. Lyden øker og avtar ved hastighet, og forsvinner ikke ved bremsing, så bremser skal være OK.

Og ved rygging, får jeg en ulyd, når jeg svinger. Det høres ut som om håndbrekk henger på, men lyden kommer fra under bilen et sted har jeg fått hørt av andre som har hørt etter. Dette skjer også KUN ved sving.


Noen som har tips / erfaringer med dette?

jorg1
25/01/13, 00:23
Kan ikke ha noe med den klassiske mellom akselen da? Veit at den ofte må byttes på de bilene.

MortenKr
25/01/13, 09:55
Hadde akkurat samme symptomene. Et kryss i mellomakselen hadde skjært seg hos meg. Du må nok skifte mellomaksel (eller overhale, men tror det er nesten like dyrt som ny skal det bli skikkelig). Jeg overhalte vinkelveksel samtidig samt byttet overføringshylse da den var VELDIG nær "end of life". Bilen min hadde gått ca 240-245' på det tidspunkt!

gjerstan
26/01/13, 01:37
Veit foringa rundt lageret på mellomakselen er litt slapt ja, så det er nok denne som gjør ugangen! :)

Kan nok kanskje være lurt å bytte overføringshylsa også i samme slengen også ja...

Dette lukter tusenlapper! Noen som veit ca pris på ny mellomaksel eller overhaling av den eksistrerende. samt overføringshylsa.
Leste også om en "forsterket" overføringshylse. Men det var på bil med manuell og ikke automat som jeg har.