PDA

Vis full versjon : Bilen blåser varmt av og til bare



mannjern
21/01/13, 11:09
Hjelp!! Bilen blåser varme bare av og til. Selvsagt når den står rolig (etter ei stund). Lurer på om termostaten har kvelda, men ville ikke tempnåla løgge i bunn da?
For den står pal på kl.3 den altså, men den blåser fremdeles ikke noe veldig varmt! Jeg må ha vifta i frontruta ellers dugger det ned, og da blir alle i bilen kalde.

Naske
21/01/13, 12:53
Hjelp!! Bilen blåser varme bare av og til. Selvsagt når den står rolig (etter ei stund). Lurer på om termostaten har kvelda, men ville ikke tempnåla løgge i bunn da?
For den står pal på kl.3 den altså, men den blåser fremdeles ikke noe veldig varmt! Jeg må ha vifta i frontruta ellers dugger det ned, og da blir alle i bilen kalde.

Sjekk kjølevæskenivået, jeg har samme problem. Hos meg lekker varmeapparatregisteret når det blir under -10 grader. Ellers er jo disse små eletromotorene og stagene som regulerer varmluftsstrømmen kjent for å få problemer med årene.

mannjern
21/01/13, 13:24
kjølevæska er fin altså! lønner det seg å bytte varmeregister da eller??

Naske
21/01/13, 13:30
Først, hvilken bil er det vi snakker om her? Ser i signaturen at du har en 945, tok det som en selvfølge at vi snakket om P1-platformen her :) Dårlig varmeapparat, elektromotor og stagproblemer til varmeapparatregulering er problemer som hører disse bilene til.

gswede
21/01/13, 19:51
Bak håndtaket i taket på fører og passasjerside sitter det et plastdeksel, under dette dekselet sitter kupetempsensoren. Trekk ut plastdekselet og rengjør forsiktig, det sitter en bitteliten vifte der som drar kupeluften forbi en sensor. Denne blir nedstøvet og trenger rengjøring med jevne mellomrom. Fjern støvet og spray med litt trykkluft evnt litt MAF cleaner. Om tempnåla står på 3, er termostaten din i orden.