PDA

Vis full versjon : Ac bortkoblet på 850.



mannjern
20/01/13, 17:04
hvorfor velger noen å koble bort ac på 850 sin?? Jeg kan da bare se ulempe med dette..
På kona min sin så er bare røret skjært tvært av.

gswede
21/01/13, 06:24
Er ikke uvanlig at AC kondensoren i kupeen begynner å lekke. Kostbar rep da mye må ut for å komme til.. Men å sage av slanger og rør kan jeg ikke se poenget med. Det beste er da å fjerne hele røkla, kompressor og alt - minus den godt gjemte kondensoren. Mindre ting som kan lage ulyd for deg da, samt en ørliten pickup på motorrespons og forbruk.

mannjern
21/01/13, 11:07
den drar greit, men forbruket er faktisk skyhøyt, men kan hende jeg må se på litt andre ting for å endre det. Veivhusvent osv!

gswede
21/01/13, 19:56
Sjekk tenningsdeler før du begynner på veivhusvent etc. Sjekk også feilkoder. Hva mener du med skyhøyt forbruk og hvilken motor snakker vi om?

mannjern
14/02/13, 10:23
Sjekk tenningsdeler før du begynner på veivhusvent etc. Sjekk også feilkoder. Hva mener du med skyhøyt forbruk og hvilken motor snakker vi om?
i følge måler som ligger i bilen så minste jeg klarer å kjøre på er vel 1.4 l på mila på langkjøring tenker jeg. kan hende om jeg har medvind,nedoverbakke og sol i ryggen og kjøttkaker til middag at den
går på 1.2-1.3 på mila på langkjøring! Det er en 850 t5r med motorbytte til v70R (98modell) motor! det er ikke blitt byttet styreenhet eller noe elektronikk. Bare byttet motor!

Svirre
18/02/13, 23:08
Mål ved tanking. Er ikkw de beste disse kjøre computerne når de beregner...hvis det faktisk er så høyt så vil nok plugger/ledninger byttes ut.