PDA

Vis full versjon : V40 lukter piss



Ahmasd
19/01/13, 00:46
Jeg har en v40 96 modell som rett og slett lukter kattepiss. Først valgte jeg å tro at det var ei katte som rett og slett hadde pissa i motorrommet, men i og med at det lukter verst når jeg rygger begynner jeg å tvile litt på den enkle løsningen.. Første gangen jeg oppdaga det hadde bilen stått i omtrent 24 timer, og oste selv om jeg ikke hadde rørt den. Måtte da til med startkabler for å få den i gang, men det kan og ha noe med at den kunne trengt et oljeskift og bytte av luftfilter. Finnes det noen der ute som har en anelse om hva dette kan være?

Kenwood
19/01/13, 18:34
Hvis du har AC/Klima anlegg kan det tenkes at pollenfilteret bør byttes, lukter ikke spesielt godt inni bilen med muggent filter.

hgnubel
20/01/13, 13:33
Støtter den. Og så får du AC-rens fra f.eks. Sonax eller Crc hos mekonomen/bilxtra og lignende, den typen som du setter på gulvet på passasjersiden, setter AC på resirkulering og lar sprayboksen tømme seg selv i noen minutter mens bilen (og AC!) går. De kan også gjøre underverker for lukten i AC, men bytt filteret først!

Bare les bruksanvisningen, noen av disse rensene vil at det skal være plussgrader. Jeg vil forsåvidt også ha plussgrader..

gunnvald
27/10/13, 23:22
Enkelte dyreforetninger har "Urine Off" spesielt laget for å bryte ned enzymene i kattepiss http://urineoff.com/how.php
Eg kjøpte hos Krizoo i tønsberg

Morgis
27/10/13, 23:45
rottent vann under gulvmatter er helle ikke så ukjent