PDA

Vis full versjon : Vindusvisker motoren foran funker ikke. Haster!



TekN
18/01/13, 13:55
Kjørte til skolen i morges(regnvær) på veien dit måtte jeg stoppe hardt og det ente med at all kramsnøen fra biltaket kom ned på ruta å på vindusviskerne i det dem var på vei oppover ruta. Kjørte inn til side for å få vekk all snøen fra ruta pga jeg ikke så en dritt. Satt meg inn i bilen å skulle sette på vindusvikeren igjen men ingenting skjedde. Kom meg til skolen, der jeg sjekket sikringen å den var gåen, byttet sikring men den gikk å.

Her sitt jeg med saken i min egen hånd å ikke vet helt hvordan jeg skal gripe den. Det pissregner å sørpete veier, trenger vindusviskerne mine nå

Er motoren gåen ? Hva skal jeg gjøre !?

degocostly
18/01/13, 16:37
Dette skjedde på min også. Ta av viskerarmene (2x 10mm mutter) og sjekk om motoren går da?
På min skjedde dette fordi det var masse dritt og lort rundt akslingene som flytter viskerarmene. Rengjorde alt der, smurte godt, og satte sammen og alt var iorden. Du må av med den plastplata under ruta for å komme til, enkel jobb :)

kristoffer stevenson
18/01/13, 16:37
Har du sjekket om mutteren har løsnet? Den sitter nederst på viskerarmen.

TekN
18/01/13, 16:53
Dette skjedde på min også. Ta av viskerarmene (2x 10mm mutter) og sjekk om motoren går da?
På min skjedde dette fordi det var masse dritt og lort rundt akslingene som flytter viskerarmene. Rengjorde alt der, smurte godt, og satte sammen og alt var iorden. Du må av med den plastplata under ruta for å komme til, enkel jobb :)

Okei, skal prøve det. Men gikk sikringa din og før du rengjorde alt ?

TekN
18/01/13, 16:59
Har du sjekket om mutteren har løsnet? Den sitter nederst på viskerarmen.

Har det noe med at sikringa går ?

degocostly
18/01/13, 17:06
Ja, sikringa røyk med en gang jeg kjørte viskerne. Etter rengjøring virket alt som det skulle med en gang :)

TekN
18/01/13, 17:16
Ja, sikringa røyk med en gang jeg kjørte viskerne. Etter rengjøring virket alt som det skulle med en gang :)

Hva rengjorde du motoren med? er det samme hvordan fett jeg bruker til smøring etterpå ? =)

degocostly
18/01/13, 17:35
Rengjorde ikke motoren, bare overføringene til viskerarmene :) pirket ut lorten med et skrujern, sprayet rikelig med sitrusspray til gørra var borte, så hadde jeg på noe slaks fett jeg fant i garasjen. Motoren min var ikke gåen, men den klarte ikke å gå når det ble for tungt.

TekN
18/01/13, 17:52
Rengjorde ikke motoren, bare overføringene til viskerarmene :) pirket ut lorten med et skrujern, sprayet rikelig med sitrusspray til gørra var borte, så hadde jeg på noe slaks fett jeg fant i garasjen. Motoren min var ikke gåen, men den klarte ikke å gå når det ble for tungt.

Okei, jeg skal prøve det nå. Håper det funker! Det jeg ikke vet enda er jo om motoren min er gåen eller ikke.

degocostly
18/01/13, 18:13
Det finner du fort ut :)