PDA

Vis full versjon : Importere ny XC60



Kineserbo
18/01/13, 12:06
Noen som kan gi meg et godt råd. Vil importere ny XC60. Hadde forbindelse med dinbilpartner.no men de kunne ikke levere VOC, og tok bilene fra Polen. Sverige, Danmark eller Tyskland? Noen som har en god forhandler som håndterer eksport til Norge?

C.Erstad
18/01/13, 12:26
Bare til å importere men du skal tenke på at garantien som er på bilen gjelder dårligt på importerte biler.
Så egentlig er det bedre å kjøpe en norsk bil selv om det koster litt mer.

Torsen67
18/01/13, 13:27
Trodde det var samme garantien bilen selv om den er importert? Er det ikke fabrikksgaranti?

Tore
18/01/13, 13:50
Trodde det var samme garantien bilen selv om den er importert? Er det ikke fabrikksgaranti?

Fabrikksgaranti får man, den er for de fleste bilmerker som regel 2 eller 3 år. I Norge har man en kjøpslov som går 5 års reklamasjonsrett, og etterhvert har bilimportørene begynt å gi 5 års garanti på nybilene de tar inn til Norge. Slik jeg forstår det er det slik at importør og verksted/forhandler "spleiser" på reparasjonene som går utover fabrikksgarantien.

Importerer man derfor en bil selv, har man ikke denne "norske" garantien eller reklamsjonrett utover fabrikksgarantien.

Besparelsen er derfor prisen på 2-3 års garanti.

Kineserbo
18/01/13, 17:29
2 års EU-garanti gir Volvo. Norge gir 3 år i tillegg. Disse tre årene kan man hos dinbilpartner.no k"kjøpe for kr 20 000,-. Ellers er der kr 84 000,- å spare på å kjøpe gjennom disse. Om noen vet hvor, så kan jeg nok spare mer, og jeg vil ha VOC, men ikke betale mer en 600 000,- ( og da med alt utstyr)