PDA

Vis full versjon : Mer negativ camber foran på 940



volvoRsport
11/05/10, 19:19
Er det noen som har noen "anbefalt" camberinnstilling foran på 940? Vil ha litt mer negativ camber, men ikke så ille at jeg må bytte dekk altfor ofte.

turb00le
11/05/10, 19:26
På 240n kjørte jeg med -1,2 eller 1,3. Ikke noe stress å gå ned til ca -1,5 grad.
Noe særlig mere negativ så vil ujavn dekkslitasje bli ett problem samt at den blir vinglete å kjøre rett fram med.

volvoRsport
11/05/10, 19:31
På 240n kjørte jeg med -1,2 eller 1,3. Ikke noe stress å gå ned til ca -1,5 grad.
Noe særlig mere negativ så vil ujavn dekkslitasje bli ett problem samt at den blir vinglete å kjøre rett fram med.

Vet du hvor mange grader det er originalt?

jonass
11/05/10, 19:45
På 940 er det 0-1grad negativ, jeg mener man bør ha rundt 2grader

turb00le
12/05/10, 06:23
Innstillinga kommer jo akkurat ann på hva du har for noe i resten av understellet samt hvor du skal kjøre.
Har du stive stabstag og harde foringer så vil jo ikke bilen "legge" seg så mye over, ergo behov for mindre camber. Støtdemperne kan vel også ha noe å si her mtp krenging.
Jeg mener at for veibruk og ett greit understell for resten så er -1,5 grad nok. Nærme -2 grader så kan bilen som sagt virke vinglete rett fram.

TeamBørnOut
12/05/10, 12:21
Selv om du endrer cambern mye så betyr ikke det at du sliter ut et sett dekk i uka fordet.. bare se på bmw. mye camber orginalt. sliter ikke mere dekk en din volvo. men spissing etc må være riktig også..
skal du endre cambern for litt mer moro så kjøp en justerbar topplate hos pedersen. det hjelper en del. skal du ha mere må du kjøpe noe universal greier å montere over.

volvoRsport
12/05/10, 12:33
skal du endre cambern for litt mer moro så kjøp en justerbar topplate hos pedersen. det hjelper en del. skal du ha mere må du kjøpe noe universal greier å montere over.

Har justerbare topplater fra Kaplhenke liggende.
http://i465.photobucket.com/albums/rr11/volvoRsport/Topplater.jpg

TeamBørnOut
12/05/10, 13:18
Hvorfor har du ikke montert den? :P da slipper du å sjekke fordekka for slitasje i ytterkant etter du har sving fort gjennom en sving :P

volvoRsport
12/05/10, 13:35
Hvorfor har du ikke montert den? :P da slipper du å sjekke fordekka for slitasje i ytterkant etter du har sving fort gjennom en sving :P

Skal montere dem nå snart sammen med coilovers ;)

Haugen
16/05/10, 22:43
eller justerbar bærearmer fra myranes.com det og topplagring så har du litt og gå på;) camber og caster..