PDA

Vis full versjon : Innerkanal 240.



Helgeland
17/01/13, 03:19
Skal nå bytte komplett innerkanal på en 81 245 som jeg driver med.Den utvendige kanalen er også fjærna, men ikke den delen av utvendige kanalen som er under dørene vis dere skjønner hva jeg mener.Spørsmålet er da : Burde jeg ta en jekkestropp og feste den ene enden i torpedo veggen, og andre enden i festet til baksetet og stramme til denne før jeg fjerner hele innerkanalen ? Slik at ikke bilen endrer fasong. Bilen står i en slik "bilsnurre" som gjør at jeg kan snu karosseriet rundt når jeg jobber. Festet i begge støtfanger festene.

volvobrage
17/01/13, 08:54
Trur nok eg ville støtta opp på ein måte ja, blir jo litt press på bilen når den henger i kver sin ende:)Kansje stag frå side til side pluss stag frå golvet og opp på b-stolpen hadde gjort sitt?

Helgeland
17/01/13, 11:19
Jeg har jo ett slikt karosseri jekkesett, jeg kan jo sette opp det inni, + en jekkestropp.Stag fra gulvet blir vanskelig, for bilsnurra sitter ikke fast i gulvet.

volvobrage
17/01/13, 12:43
Jeg har jo ett slikt karosseri jekkesett, jeg kan jo sette opp det inni, + en jekkestropp.Stag fra gulvet blir vanskelig, for bilsnurra sitter ikke fast i gulvet.

Ja, det funkar no:)Det viktigaste og unngå som eg ser for meg er vel at bilen "knekker" nedover på midten når innerkanalane blir fjerna..

Helgeland
18/01/13, 01:29
Hmmm.....Lurer på om det kansje er smart og ta og sveise rusta i gulvet før jeg tar innerkanalen ?