PDA

Vis full versjon : Gassfjær bakluke



coche
16/01/13, 23:10
Skulle skifte gassfjærer til bakluka for de er helt gåen. Kjøpte to stk på biltema. Gikk greit å montere de, men de var jo steinharde. Var så mye kraft i de at jeg ikke turte å ta igjen bakluka. Det begynte å knake i innfestningene. Og hvis jeg slapp luka gikk den i alt for stor kraft opp igjen. Så da var det bare å demontere å sette på de gamle ubrukelige igjen... Er vel kanskje noen her som vil si jeg fortjente det siden jeg kjøpte på biltema da.. Noen som har vært borti lignende? Ser på produktinfoen på biltema.no at de skal ha en kraft på 1500 [N]. ER det korrekt? Må vel kanskje kjøpe noen skikkelige en annen plass.

ola normann
17/01/13, 08:59
Jeg kjøpte fra biltema på min og de fungerer greit fremdeles, har vel sittet det er par år nå tenker jeg.

rubra40
17/01/13, 22:04
Var borti noe lignende men dette gjaldt støtdempere til en 240, kan kanskje være samme tilfelle disse var også steinharde etter montering var ikke bra og kjøre med. fikk da beskjed om og dra demperene opp og ned før montering i den stillingen de skulle være,og ikke snu de på hodet før montering dette skulle visst få fjernet evnt. luft i sylinderen.er ihvertfall et verdt et førsøk