PDA

Vis full versjon : Motorvarmar til 2,5l



Agrostar
16/01/13, 20:51
Er det nokon som har motorvarmar på desse bilane? Har ein 855 95 med 2,5 sugis som eg har fundert litt på. Ser det virkar som ein kun får sånn kokeplate til å montere på desse, er det mest for syns skuld eller funkar det? På 245' har eg slangevarmar, det burde no vel gå ann å montere på denne bilen og?

Sagen
17/01/13, 07:57
Tror det bare leveres blokkvarmer ("kokeplate") til disse. DEFA har i alle fall ikke noe annet. Slangevarmer er sikkert et godt alternativ.

Tore
17/01/13, 08:32
Blokkvarmer montert på bunnpanne er jo toppers i vinterkulda; sørger for god smøring rett fra start siden olja får tilført varme.

ola normann
17/01/13, 08:54
Jeg har anleggsvarmer fra defa (skrudd fast på utsiden av blokk/bunnpanne) og det fungerer helt greit, var ikke helt fornøyd med monterings opplegget mener jeg å huske.

Agrostar
17/01/13, 16:22
Solenge diameteren på slangane passar noko til slangevarmarane deirast trur eg at eg går for det. Det er monteringa til kokeplata deira eg ikkje heilt likar heller, er jo mykje fortare og montere/byte ein slangevarmar og. Prisen var faktisk 36kr forskjell og, i slangevarmaren sin favør.

Erlend
17/01/13, 16:38
Jeg minns vi har slangevarmer til 2,5l fra calix på mekonomen:)