gogo
16/01/13, 19:21
Hei folkens
Står her med en dieselvarmer i atomer. Bilen kjøpte jeg i høst, men varmeren har aldri startet. Den startet nesten tre ganger også stengte bilen butikken for flere forsøk. Da hørte jeg også dieselpumpa gå under baksetet. Bilen har kun gått 70 000km
Nå har jeg altså tatt meg bryet med å ta av frontfangeren og demontert varmeren. Her er hva jeg har funnet ut:
Motstand glødeplugg: 0,8 ohm
Overopphetingsvern: Denne har full gjennomgang
Flammevakt: ikke tilsotet
Brennkammer: noe sot, dette er nå fjenet
Spreder: Noe sot, men ellers fin
Vifte: Går fint med tvangskjøring 12V.
Vannpumpe: Denne får jeg ikke til å gå ved tvangskjøring 12V. Kommer såvidt litt lyd men den går ikke rundt. Klarer heller ikke å måle noe motstand.
Er vi alle enige om at det er vannpumpa som er kaputt??? :confused:
Regner med at jeg må få nullstilt i Vida for å få driten til å virke??
ER DET NOEN HER INNE SOM HAR VIDA+DICE SOM BOR I GRIMSTAD/ARENDAL?????? Hadde vært flott å slippe å bruke volvo til dette. Har bestilt dice selv men den er ikke kommet....
Står her med en dieselvarmer i atomer. Bilen kjøpte jeg i høst, men varmeren har aldri startet. Den startet nesten tre ganger også stengte bilen butikken for flere forsøk. Da hørte jeg også dieselpumpa gå under baksetet. Bilen har kun gått 70 000km
Nå har jeg altså tatt meg bryet med å ta av frontfangeren og demontert varmeren. Her er hva jeg har funnet ut:
Motstand glødeplugg: 0,8 ohm
Overopphetingsvern: Denne har full gjennomgang
Flammevakt: ikke tilsotet
Brennkammer: noe sot, dette er nå fjenet
Spreder: Noe sot, men ellers fin
Vifte: Går fint med tvangskjøring 12V.
Vannpumpe: Denne får jeg ikke til å gå ved tvangskjøring 12V. Kommer såvidt litt lyd men den går ikke rundt. Klarer heller ikke å måle noe motstand.
Er vi alle enige om at det er vannpumpa som er kaputt??? :confused:
Regner med at jeg må få nullstilt i Vida for å få driten til å virke??
ER DET NOEN HER INNE SOM HAR VIDA+DICE SOM BOR I GRIMSTAD/ARENDAL?????? Hadde vært flott å slippe å bruke volvo til dette. Har bestilt dice selv men den er ikke kommet....