Vis full versjon : Trekke kabel v70 99
Er det noen som kan forklare ordentlig hvordan man trekker kabel til høytalere i bakdørene? :)
Har søkt på forskjellige steder men finner ikke noe særlig brukbart. Det må være ordnetlig og ikke jalla :)
Takk for svar!
Du kan ikkje bruke dei originale?
Det er ikke noe kabler der i det hele tatt! tok av dørtrekke og det så ikke ut til at det har vært noen høytalere der ..
Men da forstår ikkje eg vitsen med å ha høgtalere i bakdørene.
Erlend Dystland
16/01/13, 14:41
todleif: Skal du være usaklig, så kan du holde det for deg selv.
groiren: Mulig at Volvo selger ledningmatte til høytalere bak?
Er allikevel rart om det ikke ligger ferdig lagt opp, for skal være det altså. Men sitter som regel på en slags "kabelsko" på enden av begge ledningene (+ og -), som har forskjellig størrelse. Sjekk først om du finner dem ;)
har bilen din vert varebil??
siden det ikke er høytalere i døra bak?
Min er varebil.. merklig nok har jeg bare høytaler på førersiden bak
Erlend242: Jeg er ikke så veldig flink når det kommer til bil, men samboeren min og jeg tok ihvertfall av dørtrekke og det ser ikke ut til at det er noe som helst som tilsier at det har vært høytalere der i det heletatt. En kompis snakket om å trekke ledninger fra spilleren, under dørlista forran, igjennom b-stolpen også inn i døra. Vet ikke om det er bra nok eller hvor vanskelig det er jeg? :) Ledningsmatte, hva er det? og er det nødvendig? evt vet du noe om hvor mye det koster? :)
T90: Det vet jeg ikke noe om. Hvordan får man evt sjekka det? :)
Eg skjønner fortsatt ikkje vitsen med høgtalere i bakdørene. Blir jo dårligare lydkvalitet av det.
Har du elektriske ruter i dørene? Går det ledninger i dørene?
Eg rekner med at det er dørene som er flaskehalsen. Å dra ledninger ifra spiller til døra skal vel gå greit.
Eg borret eit nytt hull i framdørene i bilen min, for å fra nye høgtalerledninger. Koblet samtidigt ut høgtalerene i bakdørene.
OK! jeg vil ha høytalere bak, så skjønner ikke hvorfor du skal bry deg med det?
Eg skjønner fortsatt ikkje vitsen med høgtalere i bakdørene. Blir jo dårligare lydkvalitet av det.
øhmm?
[QUOTE=todleif;698601]Eg skjønner fortsatt ikkje vitsen med høgtalere i bakdørene. Blir jo dårligare lydkvalitet av det.
lurer på hvordan det blir dårligere lydkvalitet av det...
ble bedre i min allefall
blir jo ikke dårligere lydkvalitet av å montere flere høytalere da... jizzes!!!! det spørs jo bare HVILKE høyttalere og komponenter man kobler sammen... er jo MENINGEN at det skal være høytalere i bakdørene, Volvo LAGET det slik!!! jizzes altså får jo fnatt når enkelte skriver sånn...
få volvoforhandleren til å skrive ut delefilm på dører og koblinger der, regner med du ser en rund sak som er koblingen mellom det elektriske fra B stolpen og inn til døra? bør være en fin mulighet å koble seg inn der. skal vell være eneste kabelgjennomføringen slik sett.
Kodja traff blink her. Åpne opp døra, og i åpningen vil du se en gummislange gående fra dørstolpa til døra. Denne kan skrus av og på døra for å kunne ta døra av og på bilen. Det du trenger, er å titte inni koblingen til døra og se om det er noen l2dige plasser, og deretter tusle bort på Volbo og bestille kabelsko til dørgjennomføringa, hvis ikke sliter du kraftig med å komme deg ut dit, på denne siden av å legge kabel åpent.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.