PDA

Vis full versjon : fjerne sideblink!



mannjern
14/01/13, 21:02
Vurderer å fjerne sideblinkers på 945 min når den skal lakkeres opp igjen. Lurer på om det hadde blitt stilig. Hadde jo blitt en glatt og fint utseende på skjerm.
Noen for og i mot her?? ;)
Det jeg lurer på bortsett fra det er at hvordan tar BT det om dem ser at jeg mangler sideblinklys? Er dette påbudt??

jacobsen
14/01/13, 21:17
Redd for at de vil pirke på dette ja

vegarols1
14/01/13, 21:22
Har hørt folk bare sette på midlertidig blink å bare trekke inn ledninga inn meela døra. Dobbeltsidig tape på selve lykta :) bare for å få biln godkjent. Var noen som gjorde det på tv en på ett bil prosjekt mene æ å huske! :D

Martin.S
14/01/13, 21:57
Det er påbudt med blinklys på skjermene. Har borret hull i skjermene og montert dette på 2 svenske 240 som ble tatt inn for registrering her i landet.

mannjern
15/01/13, 12:40
møkkaland..

Revell
15/01/13, 12:50
Rart det er påbudt i ett land som folk ikke bruker blinklys..

ovlov86
15/01/13, 13:28
Er ikke manglende sideblink bare 1'er feil? Pappas importerte Mercedes har iallfall gått gjennom 6 Eu-kontroller uten sideblink.

Tonhad
16/01/13, 10:11
Jeg fikk 2`er feil på manglende sideblink.Så jeg klistret på biltema blinkers og trekte ledninga inn mellom døra, og da var det greit :)

jacobsen
16/01/13, 12:23
møkkaland..

Flytt da?

larsverm
16/01/13, 21:24
At det ikke virker og at det ikke finnes, kan kanskje i prinsippet vurderes som to forskjellige ting?

Jeg foreslår å ikke være fullt så opptatt av slette flater...

ovlov86
16/01/13, 21:33
At det ikke virker og at det ikke finnes, kan kanskje i prinsippet vurderes som to forskjellige ting?

Jeg foreslår å ikke være fullt så opptatt av slette flater...

Det gjør det. Hvis det er montert på bilen skal det fungere.

mannjern
20/01/13, 22:18
Flytt da?

Pga sideblink?? hehe.. Nei, det skal nok litt mer motgang enn som så..

Volvonikko
21/01/13, 20:41
Et vanlig verksted med EU kontroll bryr seg ikke om dette i det hele tatt ;)

Fetteren min godkjente akkurat 745tic usa modellen sin der, han sa den var amerikansk så side blink har aldri vært der. Men dem ble ettermontert da bilen ble momset inn :S

Men sannheten er det at vi sparklet igjen hullene og lakkerte opp forskjermene igjen :) Lot blinklyset uten glass, men med pære ligge igjen inni skjermene.
Da slipper du det med at blink releet blinker fort.
En veldig enkel prosess :)
De la ikke merke til det, men fetteren min skrøt selvsagt på seg at den ikke hadde sideblink, da bare smilte dem bredt :)


Bare og legge inn blinklyset med en pære som virker og sparkle igjen hullene :)

larsverm
21/01/13, 23:26
Høres vel ut som en "jallaløsning"...? :p En ekstra utfording hvis/når pærene går?

Volvonikko
22/01/13, 11:57
Nja. Må gjøre det på best mulig vis :)
Den ene pæra gikk i stykker forrige uke for han :S

Men skjedde ikke noe med blinkingen. Tror det er verre om dem går forran og bak. Sidene har så små pærer, at releet reagerer ikke på det :D

Refinement!
22/01/13, 19:36
Varslingen fungerer bare foran og bak, ikke på sideblink.

Manglende sideblinklys er 2er feil på eu. Bare å lime på en lampe på skjermen, "gåen" pære er kun 1er feil.

Jan-Einar Jenssen
22/01/13, 21:56
på usa 740'n jeg hadde var det bare klistra et embelm der det sto volvo på over hullet til blinkers. ble aldri nevnt på noen eukontroll. der var forsåvit ferdig opplagte ledninger bakom til blinklys. jeg monterte blinklys, da jeg syntes det så rart ut med et emblem midt på skjermen..

larsverm
23/01/13, 16:26
Nettopp, det var nok huller på samme sted på alle, men USA-modellene skulle av en eller annen grunn ikke ha blink der på siden, så derfor hadde de et Volvo-emblem i stedet. Slik er det på 240 og sikkert også 940 m fl.

Volvonikko
23/01/13, 22:26
Ja står Volvo på fetteren min sin :) Men den hadde også sideblink i tillegg :S

Han hadde et bilde av bilen før den blei momset inn i norge. Da sto det kun klistret et sort klistremerke med volvo på :)


Foreløpig så fungerer det visst nok veldig fint uten sideblinkere :)

OlaBoy
03/02/13, 15:25
Vurderer å fjerne sideblinkers på 945 min når den skal lakkeres opp igjen. Lurer på om det hadde blitt stilig. Hadde jo blitt en glatt og fint utseende på skjerm.
Noen for og i mot her?? ;)
Det jeg lurer på bortsett fra det er at hvordan tar BT det om dem ser at jeg mangler sideblinklys? Er dette påbudt??

Jeg er for, også burde du sveise igjen hulla til listene midt på dørene, finere det :)
Bare å parkere i riktig ende av parkeringa så slipper en parkeringsbulker også :)
Sveisa igjen på 740n min og er godt fornøyd