PDA

Vis full versjon : hvilken type senkefjører til s60 05mod?



theo
12/01/13, 14:48
Har gått til innkjøp av en s60 05 2,4d
skal gå til innkjøp av senkefjører. Noen som vet hvem som senker mest av disse:
har finni 2 typer på senk.no som senker 35mm. KW og weitec, noen som har erfaring med noen av disse?
fant også et sett på bcb.no som står at senker 40mm, men står ikke merke!? noen som vet noe om disse?
takk for svar. mvh theo

xphenz
22/01/13, 12:37
Har gått til innkjøp av en s60 05 2,4d
skal gå til innkjøp av senkefjører. Noen som vet hvem som senker mest av disse:
har finni 2 typer på senk.no som senker 35mm. KW og weitec, noen som har erfaring med noen av disse?
fant også et sett på bcb.no som står at senker 40mm, men står ikke merke!? noen som vet noe om disse?
takk for svar. mvh theo

Jeg kjøpte de 40mm fjærene fra bcb.no og fikk montert dem i går.
Det er Lesjöfors.

Ble bra på min V70N 2001.

Steen
22/01/13, 13:00
Har montert 40mm lesjöfors på min S60 og kjørt med dem i snar 3 år, syns dem begynner og bli myke og har blitt trykt sammen slik at bilen blir for lav.

Vurdere og bytte dem ut med H&R fjærer eller K&W coilovers.

http://www.bsbildeler.no/?pno=118198

xphenz
22/01/13, 13:09
Har montert 40mm lesjöfors på min S60 og kjørt med dem i snar 3 år, syns dem begynner og bli myke og har blitt trykt sammen slik at bilen blir for lav.

Vurdere og bytte dem ut med H&R fjærer eller K&W coilovers.

http://www.bsbildeler.no/?pno=118198

Jeg syns ikke bilen min ikke ble lav nok, så da får jeg smøre meg med tålmodighet :)

GMV
22/01/13, 20:08
Eibach fjærene senker akkurat passe og er ett godt kompromiss mellom komfort og "sportslig" fjæring.

knuver14
24/01/13, 12:11
Lure på litt av det samme... Lure på ka erfaringa folk har me tanke på kor mykje senk... Eg lurer på 40mm senk men er litt skeptisk på om det blir for lavt eller om det faktisk er passelig?

xphenz
05/02/13, 15:31
Lure på litt av det samme... Lure på ka erfaringa folk har me tanke på kor mykje senk... Eg lurer på 40mm senk men er litt skeptisk på om det blir for lavt eller om det faktisk er passelig?

Jeg syns ikke det ble nok med 40mm, men det er meg da.

Dudden
05/02/13, 16:44
Har H&R fjører på S60. God å kjøre, men er begynt å subbe litt framme når det gjelder svingradius...

GMV
05/02/13, 17:24
Jeg synes egentlig det ble passe. Er mer enn lav nok til normal kjøring.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

eab
06/02/13, 21:34
Jeg prøvde noen 60mm senkefjærer framme på v70'n forrige helg. Det ble ubrukelig lavt, og svingradiusen økte fra "tankskip" til "ekvator".. Så jeg tror 30-40mm er mer enn nok hvis man har tenkt å kjøre rundt på vinterstid :)

Ola Hagen
07/02/13, 17:30
bare ett spørsmål, kommer dere som har senka fra 35mm og rundt der, over fartshumpet og slikt uten problemer egentlig?

Min v70n er ikke senket engang, men i hamar ved kirkebakken på parkeringa der med stygge blå/rosa motiver på bakken, så slår bilen nedi i fronten sjøl om jeg kjører sakte og alene, og samme på de overgangene over gå gata, der slår bilen nedi foran framhjula... Men jeg skulle ønske bilen kunne være lav, men gidd ikke hvis det skal subbe støtt på "normale" veier.

Dalaræcing
08/02/13, 21:57
Alle bila slår nedi der, jeg fikk til det med heva patrol, så alt er mulig.

Tenkte jeg selv skulle kjøpe 60mm senk, får heller gå utover komfort.

Ola Hagen
09/02/13, 12:51
Alle bila slår nedi der, jeg fikk til det med heva patrol, så alt er mulig.

Tenkte jeg selv skulle kjøpe 60mm senk, får heller gå utover komfort.

ok, pokkers idiotisk innkjøring til parkeringa i allefall.. jaja, får vurdere senk jeg og da.
Lide for skjønnheten.