PDA

Vis full versjon : oljecatchtank, hvordan legge slangene?



kompi
10/01/13, 23:39
hei, skal montere catchtank i min 240 med FK motor.
åssen skal jeg legge slangene?
ser mange har hatt forskjellige løsninger.
skal jeg ta oljefelle-catchtank-bunnpanne.
eller
oljefelle-catchtank-toppdeksel?

hva er best?
har det noe å si?

MvH kompi

kompi
15/01/13, 01:27
Bump!

FordFoi
17/01/13, 21:20
Jeg tenker det er en grei løsning å ta en slange fra den orginale oljefella, og den andre fra en nippel på toppdekselet. På den måten får man ventilert både topp og bånn.
Jeg ville ikke lagt opp retur til motoren igjen, ettersom mye av det catchtanken tar tel seg er grums og slaggstoffer fra olja. Heller passe på å tømme den ved javne mellomrom før den blir full.
Det beste hadde vært å fjerne den orginale oljefella såklart, men det krever litt mer custom/hjemmelaga løsning.

smugen
21/01/13, 20:26
Jeg tenker det er en grei løsning å ta en slange fra den orginale oljefella, og den andre fra en nippel på toppdekselet. På den måten får man ventilert både topp og bånn.
Jeg ville ikke lagt opp retur til motoren igjen, ettersom mye av det catchtanken tar tel seg er grums og slaggstoffer fra olja. Heller passe på å tømme den ved javne mellomrom før den blir full.
Det beste hadde vært å fjerne den orginale oljefella såklart, men det krever litt mer custom/hjemmelaga løsning.


hadde det vert muligt og lagt eit slags blendelokk på blokka som dekker over det området oljefella gjør orginalt og så sveist på ein stor slangestus, eller blir dette feil funksjon?

FordFoi
24/01/13, 23:16
Har tenkt tanken på å bare ha et lokk der, med nippel for lufting, men må også ha et avstandstykke for å holde oljepumpedrevet på plass i tilfellet det skulle hoppe opp, feks hvis motoren ettertente feil vei etter å ha skrudd av tenning.