PDA

Vis full versjon : Ledning til vamreaparat



Raymond Langførr
10/01/13, 15:19
Hey, har det problemet at varmeaparatet mitt ikke fungerer, men så fant jeg ut at det er en av di fire ledingene på bryteren som mangler, og det er den ledningen som ska være på kontakta i midten av bryteren.
Såe, er det noen som vet hvor den går hen, for je finner den ikke :/ Hvem farge ? osv..

Takker for all respons :)

V90
10/01/13, 23:24
Sort/hvit ledning som kommer fra hovednettet skal på i midten.

Ellers har du blå, rød og grønn som treffer på bryteren. Disse går til selve viftemotoren.

Raymond Langførr
14/01/13, 18:10
Sort/hvit ledning som kommer fra hovednettet skal på i midten.

Ellers har du blå, rød og grønn som treffer på bryteren. Disse går til selve viftemotoren.


Ok, Takker :) Hva er som regel problemet med varmeapparatene i 240 ? fant en svart og hvit ledning som je putta på kontakta med fungerte fortsatt ikke :/

volvo245gl
14/01/13, 19:47
Ok, Takker :) Hva er som regel problemet med varmeapparatene i 240 ? fant en svart og hvit ledning som je putta på kontakta med fungerte fortsatt ikke :/

Som oftest er det enten motstandene inne i viften som er røket evt loddingene til motstandene. ( men da virker viften på trinn 3)
Eller så er børstene nedslitt.

Raymond Langførr
15/01/13, 19:56
Som oftest er det enten motstandene inne i viften som er røket evt loddingene til motstandene. ( men da virker viften på trinn 3)
Eller så er børstene nedslitt.

Ok, Takker :)
Min fungerer ikke på noen hakk i det hele tatt, kan hende jeg har tatt feil ledning, men var den første og nærmeste svarte og hvite ledningen jeg fant :P

V90
16/01/13, 21:19
Jeg har muligens en brukt viftemotor (Bosch 0130 007 060) liggende!

Den sorte/hvite ledningen er temmelig tykk, så den skiller seg ut...

Raymond Langførr
17/01/13, 18:44
Jeg har muligens en brukt viftemotor (Bosch 0130 007 060) liggende!

Den sorte/hvite ledningen er temmelig tykk, så den skiller seg ut...

Ok, da skal jeg sjekke det i morgen ang den sorte og hvite ledningen :)

Kan si i fra hvis jeg trenger viftemotor :)