Logg inn

Vis full versjon : C70 2007 - Konstant feil på ryggesensor etter skade

aarnes
10/01/13, 10:01
Folkens,
bilen står inne for oppretting etc nå.
Fikk tlf igår med spørsmål om "Har ryggesensorene dine noen gang fungert?"
Ja de har de - men etter at jeg fikk en bil i ræva- dvs en som dro siden på sin bil over høyre del av min så kom det opp "Service park system erfordras"
Ryggesensor 2 gir feilkode hele tida, selvom de flytter rundt på alle sensorne. de mistenker nå at det er brudd i kabelmatte .
Kan det være noe annet? jeg mener, det var fire riper i bakfangern pluss en oppskrapa sensor. er det ofte det blir ledningsbrudd av slik?

gull pilen
10/01/13, 11:02
Folkens,
bilen står inne for oppretting etc nå.
Fikk tlf igår med spørsmål om "Har ryggesensorene dine noen gang fungert?"
Ja de har de - men etter at jeg fikk en bil i ræva- dvs en som dro siden på sin bil over høyre del av min så kom det opp "Service park system erfordras"
Ryggesensor 2 gir feilkode hele tida, selvom de flytter rundt på alle sensorne. de mistenker nå at det er brudd i kabelmatte .
Kan det være noe annet? jeg mener, det var fire riper i bakfangern pluss en oppskrapa sensor. er det ofte det blir ledningsbrudd av slik?

jeg hadde plutselig feil på ryggesensor nå i høst, bilen var veldig dritten bak å da kom feilen.. gikk bak å tørket de rein å da var problemet vekke. bare for å understreke hvor lite som skal til enkelte ganger for å få feil..

aarnes
10/01/13, 12:56
Da fikk jeg bekreftet at det var ledningsmatta. alt OK nå