PDA

Vis full versjon : Gode verksted i Bergensområdet



seppo
09/01/13, 18:08
Hei, har bilen min på merkeverkstedet til frydenbø i Bergen for service, men i tillegg til dette ba jeg de sjekke bremsene mine som "pulser" når jeg bremser forsiktig. Det jeg fikk beskjed om er at for å få bremsene fikset, så må alle bremseskivene og bremseklossene byttes og dette tar de 13 000 kroner for å gjøre. (inkluderer all innkjøpt og montering).

Det jeg lurer på er om det er andre verksteder i Bergen som kan volvo og som kan gjøre dette billigere for meg? Greit å finne et billigere verksted i området som jeg kan bruke i fremtiden også :) Eventuelt; Hva slags utstyr trenger jeg for å kunne gjøre dette på egenhånd?

R-M-I
09/01/13, 18:57
Meca/Bilservice Vest i idrettsparken ved Straume på Sotra. Telefon-nummer: 56331530.. Er vel blitt fixbil nå.. Gjør bra jobb og er som regel mye billigere enn de andre rundtom. Verdt å høre hva de tar i allefall..

Bremser forran er jo relativt lett å bytte selv om man tar seg litt tid og kjøper utstyr for noen få hundrelapper :) (er vel mest sannsynligvis skjeve skiver forran som gjør at det pulserer når du bremser)..

seppo
09/01/13, 19:13
Meca/Bilservice Vest i idrettsparken ved Straume på Sotra. Telefon-nummer: 56331530.. Er vel blitt fixbil nå.. Gjør bra jobb og er som regel mye billigere enn de andre rundtom. Verdt å høre hva de tar i allefall..

Bremser forran er jo relativt lett å bytte selv om man tar seg litt tid og kjøper utstyr for noen få hundrelapper :) (er vel mest sannsynligvis skjeve skiver forran som gjør at det pulserer når du bremser)..

Takk, skal ta å høre med de :) Frydenbø sa det hadde noe med at bremseskivene mine var delvis rustne, men ikke vet jeg :)

R-M-I
09/01/13, 19:40
Bak er de ca ALLTID "delvis" rustne..siden man omtrent ikke bruker dem :P bare å ta seg en liten tur med litt "aktiv" kjørestil, så forsvinner den rusten som er..
Risting ved nedbremsing kommer som regel av at bremseskivene forran har blitt skjeve av en eller annen årsak.. klarer å bytte på begge sider forran rimelig kjapt. Bytt klosser samtidig som du tar skivene forresten :P

Øygard
09/01/13, 21:21
Eg kan anbefala Fusa Auto, det er ikkje so longt vekke. Kjør til Os og ta ferja over (15 minutt). Dei er dyktige og effektive, og prøver å gjera det so billig som mulig for kunden. Det er slett ikkje sikkert alle 4 skjevene må skiftast heller, det er berre nåke dei seier på Frydenbø for å tena mest mulig pengar. Men å skifta klossane er lurt når du skiftar skjevene.

seppo
12/01/13, 16:48
Prøvde litt "aktiv" kjøring som du sa. Kan være tilfeldig, men dette hjalp faktisk masse. Er ikke helt borte, men minimalt sammenlignet med før. Tar nok å ordner med nye bremseskiver og klosser senere når økonomien er på plass. :)

hgnubel
12/01/13, 23:16
Tror ikke det er tilfeldig, for mye rust på skivene bak må vel være vanligste feil folk får på EU-kontroll...