PDA

Vis full versjon : Tåkelys og nærlys volvo 740 86.mod



kristofferlund
09/01/13, 10:46
Har en 740 med orginalt tåkelys, men det er slik at jeg ikke får brukt dem sammen med kjørelysa, har bryter til tåkelys inni, men noen som har en enkel måte og koble opp dette på?
vet det ikke er lov, med kunne vært greit noen ganger.

Svirre
09/01/13, 15:59
Om du kobler styresignalet på parklys-kretsen så kan du bruke kurvelyset aleine eller sammen med hovedlysene. Det som ikke er lov er å bruke spredere SAMMEN med hovedlysene, men du har lov til å kjøre med park/spredere i dagslys + sammenhengende opplyste gater.

Turbovogn850
09/01/13, 16:13
Har Volvo lagt opp det på en 86 mod ikke nyere Volvoer! :?

Dette fungerer helt greit på min 850, til og med spredere og fjernlys fungerer sammen :)

Svirre
09/01/13, 17:21
Ja, det fungerer på den måten man legger opp til selv. 740 har nok ikke dette lagt opp?, men er ike rare jobben med å legge opp en relékrets til sprederene. Om du kobler opp et ekstra relé så kan den styre slik at når hovedlyset er på så kan ikke spredere lyse sammen, men vil lyse (hvis bryter er på) sammen med fjernlys.

kristofferlund
09/01/13, 18:04
Ja! For hos eg så er det kobla slik at når jeg setter bryteren på park, så an jeg skru av og på tåkelys med bryter, en skulle hat det slik på når kjøre lysa er på! Da må jeg ha et ekstra rele ? Hvordan skal jeg koble opp det?

Svirre
09/01/13, 18:44
Da må du gå inn bak bryteren til sprederene inne i bilen din og napp ut styrestrømmen som kommer fra hovedlysbryteren. Koble den til en park-lys krets så har du spredere hele tida :)

kristofferlund
09/01/13, 22:46
Okei. Takk :)