PDA

Vis full versjon : 2006 V70 2.0 med feilmelding Motorsystem???



MetroEspen
09/01/13, 10:30
Hei.
Forsøker nøste ut en liten detalje på bilen. Får opp Motorsystem-Service erfodras med symbol på motor. Her følger en liten oversikt over hva som skjer og muligens kan du gi meg litt mere info på hva dette kan være.
Når jeg starter opp så sliter den voldsomt med å fyre, dette har aldri skjedd før. Når først motoren er igang så høres det ut som om det fyres opp en ekstra kraftig vifte i motoren. Dette er en helt ny lyd for meg (ihvertfall så kraftig) , ved kjøring så yter bilen bra, jeg kan desverre ikke så mye om bil at jeg ville lagt merke til om jeg har mistet 1 eller 50 hk:( men tempmåleren står stand by på bånn- dette til tross for at det kommer varme fra anlegget. Dette er ogsp noe som har skjedd ifb med denne feilmeld.

Er dette noe som MÅ fikses umiddelbart? kan jeg bruke bilen litt, frem til neste uke da jeg skal på verkstedet. De på verkstedet kunne ikke over tlf gi noen indikasjon på hva dette kunne være (da jeg ikke da hadde mer info enn feilmeld).

Kan legge til at det ble utført lett motorvask før des og at bilen har gått prikkfritt frem til 1.jan etter dette så har den stått i garasjen frem til i går.

Espen.

MetroEspen
12/01/13, 16:12
Her må jeg få takket aarnes for praktfull utført diagnstikk på min bil Kan da nevne at dette rælet av lyd kom pga en deffekt luftmengdemåler som skal styre luft i motoren. Denne var tilgriset og deffekt, dette gjorde at kjøleviften gikk på fullt gir til tross for kall motor og 5- ute. Her må det også legges til at min bil før denne ble renset overhode ikke var i nærheten av og yte noe som helst, men som nevnt er ikke jeg så kyndig på motorer. Dette er et supert forum for så lite dyktige bilkjennere som meg da det er så mange dyktige bilkjennere her inne med faglige gode svar og råd. Tusen takk og fortsett med dette.

Espen.