PDA

Vis full versjon : PTC Resistor



SirKim
08/01/13, 21:54
Heisan!

Driver å kobler opp ladetrykks-styringa samt Resistor på min T5 motor.

Sammenlignet PTC resistoren fra 850 og 940, å ser at 850 sin har et ekstra uttak. Hva skal innpå her? Er det slangen fra ladetrykks-styringa som skal inn på den ? Eller hva?

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/449.jpg

Christian
08/01/13, 23:09
Dette er jo varmeelementet til veivhusventilasjonen?

johnjo
08/01/13, 23:09
den til høyre er vell til volvo 850,den store uttaket går derfra og til oljefella og det lille uttaket går vell derfra og til en nippel på venstre side av innsuget.det er hvertfall sånn der ser ut på min volvo 850.håper det var til hjelp.

OlavS.
08/01/13, 23:14
den til høyre er vell til volvo 850,den store uttaket går derfra og til oljefella og det lille uttaket går vell derfra og til en nippel på venstre side av innsuget.det er hvertfall sånn der ser ut på min volvo 850.håper det var til hjelp.
samme hos meg.

SirKim
08/01/13, 23:17
Den skal bare til innsug som vacuum altså? Men hvorfor er det ikke slik på 940 sin? :S
Bare å bruke 940 sin eller er det viktig med det vacuumet?

Noen av dere som har T5 i deres som ser hvor slangen til ladetrykks-styringa går inn hen?
Bare rett inn på slangen mellom LMM og turbo?

SirKim
08/01/13, 23:18
Dette er jo varmeelementet til veivhusventilasjonen?

Ja! Kalt PTC Resistor meg bekjent

Christian
08/01/13, 23:20
Den skal bare til innsug som vacuum altså? Men hvorfor er det ikke slik på 940 sin? :S
Bare å bruke 940 sin eller er det viktig med det vacuumet?

Noen av dere som har T5 i deres som ser hvor slangen til ladetrykks-styringa går inn hen?
Bare rett inn på slangen mellom LMM og turbo?

Skal isåfall være en form for ventil der, for hvis du kjører ladetrykk rett i oljefella blir det grisete. Med mindre det er en form for venturie der, men det tror jeg ikke.
Hvor mange slanger har du på ladetrykkstyringa? Èn skal på wastegaten, og èn skal normalt sett på kompressorhuset, er avsatt en nippel der (samme som 940).
Også minns jeg det er en tredje slange som skal på innsuget.

SirKim
08/01/13, 23:23
Ja ene til kompressorhus, andre til wg. Den tredje skal foran turbo etter min hukommelse på det Turbo+ greiene som satt i bilen orginalt.
Men mener bestemt at den slangen gikk inn i luftfilter. En annen jeg snakka med sa at den skulle mellom LMM og turbo. Så vetke helt. aner ikke om det har noe å si engang?

johnjo
08/01/13, 23:27
Den skal bare til innsug som vacuum altså? Men hvorfor er det ikke slik på 940 sin? :S
Bare å bruke 940 sin eller er det viktig med det vacuumet?

Noen av dere som har T5 i deres som ser hvor slangen til ladetrykks-styringa går inn hen?
Bare rett inn på slangen mellom LMM og turbo?

det er vell tre slanger som går til ladetrykks ventilen på volvo 850.en slange som går fra wastegateklokka,en slange som går fra komphuset og en slange som går fra en nippel fra lmm slangen.

SirKim
08/01/13, 23:33
jepp, stemmer det! Men skal den mellom turbo å lmm, eller "mellom" lmm å luftfilter? Turbo+ systemet til 940 er jo igrunn samme greia. Men mener bestemt at den 3 slangen gikk rett i luftfilterboksen. Fant ikke den orginale luftfilterboksen i verkstedet heller, så fikk ikke sjekka der. Så aner ikke hvor på sugesia jeg skal sette den :P

johnjo
08/01/13, 23:35
jepp, stemmer det! Men skal den mellom turbo å lmm, eller "mellom" lmm å luftfilter? Turbo+ systemet til 940 er jo igrunn samme greia. Men mener bestemt at den 3 slangen gikk rett i luftfilterboksen. Fant ikke den orginale luftfilterboksen i verkstedet heller, så fikk ikke sjekka der. Så aner ikke hvor på sugesia jeg skal sette den :P

på min sitter den mellom turbo og lmm

SirKim
08/01/13, 23:46
på min sitter den mellom turbo og lmm

Takker å bukker! Da får jeg sette den dit på min au ;)


Så da kommer siste spørsmål da, hva skal en gjørra med PTC`n? Bare bruke den fra 940? Skal egentlig ha catchtank osv, men får koble opp alt "orginalt" så de på BilTilsynet blir fornøyd :)

Kalsn
09/01/13, 07:43
Imellom turbo å lmm, lufta som går igjennom reguleringsventilen er registrert av lmm, så må inn på nippel på innsugsslangen:)

SirKim
09/01/13, 12:04
jepp, ska ordne det i dag :) få orden på denna bilen :p stått stille leeenge nå :p

Skårholen
19/03/15, 12:08
Hallo nå driver jeg å lurer litt, for 940 min nekter å gå slik som den skal. Og jeg har ikke denne delen på min bil, da jeg bare har et rør i fra turbo og til luftfilteret. LMM er flyttet til mellom intercooler og innsug pga dumpventil. Kan denne ha noe med at bilen ikke går som den skal?