PDA

Vis full versjon : flytte lmm til innsugssiden, mye trykk tåler den?



kompi
08/01/13, 17:11
hei, skal flytte lmm min på innsugssiden på min 240 men B230FK motor.
mye trykk tåler den?
går det ann å koble om til noe annet sånn at det bare er en liten sensor? som på nyere modeller?
skal også sette på en dumpventil. hvor skal jeg sette den?
noen anbefalinger til dump? skal ha sånn resirkulerbar.
kan nevne at jeg kjører på 0,7 i turbotrykk

MvH kompi

Sondre93
08/01/13, 17:31
Den tåler uten problem 0,7 bar. usikker på kor mykje den tåler, men blir ikkje problem på org turbo iallefall :)

Skal du ha resirk dump treng du ikkje flytte lmm...

Mange meininger rundt dette med dump, noken meiner nærmest muligt innsug, mens andre meiner turbo. Eg ville satt den mellom turbo og intercooler. Da kan du ha lmm mellom intercooler og innsug. Men som sagt, det er ikkje nødvendigt med lmm der visst du kjører med resirk dump ;)

kompi
08/01/13, 17:36
jeg må flytte lmm, eller så får jeg ikke plass til orginale spylervesketanken.
har biltemas 1L tank der nå, men då må jeg koble om kontaktene til pumpa, har ikke så veldig lyst til å koble mer på nettet det ser snart ut om at puslespill:)

Sondre93
08/01/13, 19:04
jeg må flytte lmm, eller så får jeg ikke plass til orginale spylervesketanken.
har biltemas 1L tank der nå, men då må jeg koble om kontaktene til pumpa, har ikke så veldig lyst til å koble mer på nettet det ser snart ut om at puslespill:)

Må da være bedre å koble om ledningene på spylevesketanken enn lmm ledningene? Er jo flere ledninger pluss at sjangsen for problem øker...

Team Tynner
08/01/13, 19:18
like greit å flytte tanken bak i bagasjerommet eller få tak i tank fra orginal 240 tic som står på venstre fjærtårn..

OlaBoy
09/01/13, 17:50
Flytt lmm mellom innsug og intercooler, dette fordi det blir mest riktig avlesning av lufta.