PDA

Vis full versjon : T6, trim og automat.



Arthur 73
07/01/13, 18:59
Ser en annonse på Blocket http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S80_T6_Specialbygge_43545625.htm?ca=8&w=3
Der har de en spesialgirkasse på T6. Er det noen som vet hva som må gjøres for at den skal tåle denne effekten?
Originalt er de jo ikke helt der disse kassene...

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en slik bil selv.

gaupe
07/01/13, 19:01
RATS i Østfold kan forsterke kassa du, så den tåler meir effekt, høyr med dei.

Arthur 73
14/03/13, 18:59
RATS i Østfold kan forsterke kassa du, så den tåler meir effekt, høyr med dei.

Ja problemet er at de ikke gidder å svare på henvendelser. Så det ble fikset et annet sted.

gaupe
14/03/13, 19:19
Ja problemet er at de ikke gidder å svare på henvendelser. Så det ble fikset et annet sted.

Høres ikkje ukjent ut, korleis løyste du det?

Arthur 73
14/03/13, 20:06
http://www.stsab.net/english/partners/svensk-transmission-motor-ab/

Ikke noe tøys. Alt etter avtale. :))

gaupe
14/03/13, 20:33
http://www.stsab.net/english/partners/svensk-transmission-motor-ab/

Ikke noe tøys. Alt etter avtale. :))

Det vart vel berre ei overhaling, og ikkje ei forsterking?

Arthur 73
15/03/13, 05:50
Med den kjøringen jeg driver med så trenger jeg ingen forsterkning ble det sagt. Putrer rundt og tar en eller annen forbikjøring. Jeg bytter olje hvert år og har ikke hengerfeste. Etter samråd med en fyr som driver med automat så mente han at jeg uansett aldri klarer å ødelegge denne kassen med den bruken jeg har. Er egentlig litt ferdig med fartsetappene og driver bare med transportetappene nå. Er vel mere jålete og det er nok å bare vite at det er litt guffe i bilen, trenger ikke å kjenne etter. :)

gaupe
15/03/13, 08:55
XC90 T6 kunne ha vore aktuell med chip for å trekke to tonn på kroken, men kassa ser ein stoppar for det for min del. Så då må ein sjå seg etter V8 i staden, der er kassa sterkare.

Arthur 73
15/03/13, 22:15
XC90 huff og huff. Fikk litt nok av den da jeg jobbet som mekaniker. Mye girkasser, drivaksler, tannstenger m.m. som ble byttet på dem. Da spesielt 03 mod. :O
Har mere tro på XC60 da gitt. Bedre kjøreegenskaper også.

Arthur 73
15/03/13, 22:20
Er det noen som har erfaring med sportscat istedet for vanlig cat? Går det bra mtp. lambda før og etter cat.

gaupe
15/03/13, 22:38
Er det noen som har erfaring med sportscat istedet for vanlig cat? Går det bra mtp. lambda før og etter cat.

Kan vere litt trøblete, brukar å funke fint om du tar eu-kontroll på skikkeleg varm bil :)

Arthur 73
16/03/13, 09:38
Eu kontrollen har jeg klar, men tenker mere på feilkoder osv. da det som du sier blir litt høyere verdier av flere ting. Det er jo den bakre Lambdasonden som bestemmer hvordan ting skal være.

gaupe
16/03/13, 09:40
Eu kontrollen har jeg klar, men tenker mere på feilkoder osv. da det som du sier blir litt høyere verdier av flere ting. Det er jo den bakre Lambdasonden som bestemmer hvordan ting skal være.

Nei, det er den fremre som er sjefen, den er breiband. Den bakre er smalband og skal kontrollere at eksosverdiane bake, ikkje er like dei framme.

Arthur 73
16/03/13, 16:34
Jo, men hvis Lambdaverdien er for høy der bak, vil den ikke justere ned blandingen litt da?
Ser at BSR selger sportscat, og tenker på sånne sammen med nytt sportsanlegg. Orig. anlegget mitt begynner å bli dårlig uansett.

gaupe
16/03/13, 18:08
Jo, men hvis Lambdaverdien er for høy der bak, vil den ikke justere ned blandingen litt da?
Ser at BSR selger sportscat, og tenker på sånne sammen med nytt sportsanlegg. Orig. anlegget mitt begynner å bli dårlig uansett.

Nei, trur den kun det feilkode, miljøkampen. Er kun på 2006 og framover at det er ein feil på pkk.

Arthur 73
16/03/13, 18:51
Ok, så da monterer jeg slike BSR sportscatter da det blir billigere (og bedre) enn originalt. Litt mere jobb da, men...

gaupe
16/03/13, 19:27
Ferrita hadde eg gått for. Om su melder deg inn i klubben, så har vi såpass med rabattar på slikt, at du tenar inn kontigenten med ein gang.

Kodja
16/03/13, 20:19
Ferrita anbefaler jeg også! :) har på C70n. veldig fin passform rett på plass uten problemer. lav lydnivå. prisen er bra også med medlemsskap! og ikke minst: livstidsgaranti på kjøper\kjøpers bil. så har du planer om å ha bilen lenge så har du mange positive argumenter for Ferrita. rustfritt er det også.

Arthur 73
16/03/13, 20:44
Ok, hvorfor Ferrita fremfor BSR?
Begge typer er jo Rustfri/syrefast.
Ser at Ferrita oppgir høyere nm på sine chip 480nm mot 456nm på BSR.
Men finner ingen sportscat der.
Jeg får en veldig god pris på BSR i forhold til villedende pris.

Arthur 73
10/04/13, 18:26
Da har jeg montert eksos. Gikk for BSR sitt anlegg. Bra passform og den ble faktisk mye stillere enn med det gamle originalanlegget.