PDA

Vis full versjon : Lager på mellomaksel, V70 awd



Gisholt
07/01/13, 16:14
Var akkurat hos den lokale volvoforhandleren og spurte etter det lageret på mellomakselen som ligger rett bak krysset og som er festet i den samme plata som eksosopphenget under der henger i. Han leiter seg i hjel, finner ingenting, og sier at jeg må nok investere i brenn ny mellomaksel til 12-13 lapper fordi det lageret ikke er ubyttbart. Han fant for øvrig ikke den plata til meg heller. Kan dette stemme?

Svirre
07/01/13, 16:25
Om du så ikke får bytta den så er det et par her inne som har V70 awd delebiler. Espen Title har bl.a, men den bilen er snødd inne for øyeblikket :P

Gisholt
07/01/13, 16:37
Takker for tilbudet, men lurte mer på om det faktisk var laga så dumt at man faktisk må ha en brenn ny mellomaksel for å få bytta ut det lille fillelageret som bråker værre en tuta på danskebåten.. Og i og med at han jeg prata med hos Volvo hørtes passe svimmel ut lurte jeg på om det er noen som har litt greie på det her? :)

Svirre
07/01/13, 16:41
Sitter ikke på pc med VIDA nå, men kan gi en tilbakemld på det senere i dag når jeg får satt meg på den stasjonære :) Syns det høres rart ut, men veldig mange som sitter bak disken finner lite av det kunder spør om siden de stort sett har 4-5 bilmerker å forholde seg til.

Gisholt
07/01/13, 16:49
Syns også det høres forholdsvis sprøtt ut, men skal sjekke litt nå. Takker for alle tilbakemeldinger i allefall :)

Sollien
07/01/13, 17:48
Har hørt dette jeg og, men jeg mener og på å ha hørt noen modifisere til å ha utbyttbart:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Gisholt
07/01/13, 17:58
Sendt et par mailer med en dyktig kar hos SC styling, og fått bekrefta mine mistanker. I de fleste tilfeller hos Volvo så finnes ikke delen, eller den er umulig å bytte, hvis den ikke står i deres kataloger.

I dette tilfellet ligger ikke lageret som reservedel hos Volvo, men er helt sikkert standardlager som SKF, FAG, osv helt sikkert produserer. Eneste minuset var at den lagerholderen ikke lå inne som reservedel, og nok må leites ganske kraftig etter om den skulle være kaputt. Han jeg snakka med hos SC var ganske sikker på at det lageret ikke var sveisa på akselen eller noe i den dur, og koblingene på akselen mest sannsynlig var mulig å skru av, og at det derfor var en overkommelig oppgave å banke av det lageret.

Festebraketten fikk jeg til og med delenummeret på, 9474483, hvis noen skulle ha bruk for det.

Hiver meg under bilen veldig snart og sjekker forholda, ser litt lysere på det nå :)

gaupe
07/01/13, 18:22
Mellomakslingen må nyttast som ein del. Men Per Turbo fekk bytta kryss og lager på sin, hos Uni Cardan meinar eg å huske Det var ikkje billig, men billigste enn ny aksling.

Gisholt
07/01/13, 18:39
Så det er fysisk umulig å ganske enkelt ta av akselen, slå av det lageret, slå på nytt, og sette på aksel igjen?

locked
07/01/13, 18:48
Mellomakselen er EN del, komplett sådan.

Unikardang el. tilsvarande firma kan dele(?) akslingen, skifte lager og kryss på den og sette den sammen og balansere den. Til en kostnad på rundt 3-4000kr om eg ikkje huskar heilt feil.

MortenKr
07/01/13, 19:40
Mellomakselen er EN del, komplett sådan.

Unikardang el. tilsvarande firma kan dele(?) akslingen, skifte lager og kryss på den og sette den sammen og balansere den. Til en kostnad på rundt 3-4000kr om eg ikkje huskar heilt feil.

Tror det er dyrere enn 3-4000. Jeg endte med å bytte til ny da overhaling av den gamle ville bli nesten like dyrt (rundt 10000,- hvis jeg ikke husker feil). Hos meg var mellomlageret dårlig, samt at det fremre krysset hadde skjært seg. Men hos meg var det snakk om å bytte bakre og fremre kryss, samt bytte midtlageret. Men det er jo kjedelig å fikse midtlageret, og så får man kanskje problemer med fremre eller bakre kryss kort tid etterpå.