PDA

Vis full versjon : Nye lesjafjører og nye kyb excel-g dempere, ikke forspenn foran..

Wrasko
05/01/13, 09:30
Hei, en kamerat av meg har nettopp vært på full teknisk med sin 240 fra 87 (k).

Han hadde rett før det satt på splitter nye fjører (lesja), og 2 år gamle dempere som ikke har vært i bruk. (kyb excel-g).

Når bilen ble heiset opp på bukken så fant kontrollørene ut at det ikke var nok forspenn... Og det foran!! (bak ville vært mer normalt)..

Noen som har peil på hva som kan være problemet? Han har byttet fjører og dempere på mange 240'er før, så regner med at han kan det ganske godt..

tips ;)

V90
05/01/13, 13:56
Kjøp Bilstein Clubsport og problemet blir løst!

sikkan
05/01/13, 19:37
Sachs advantage er også noe kortere da disse har innebygd fjær for demping av "max utslag". Regner med det vil være nok for å holde senkefjæra på plass.. De er ihvertfall litt billigere enn club sport.

Wrasko
06/01/13, 19:13
Nå er det en rimelig shabby bil det er snakk om. Så han koster nok ikke på noen Bilstein CS, og trolig ikke Sachs dempere heller... Blir vel i tilfelle heller org fjører og kapp etter teknisk..

Men har dere hørt om dette problemet med Lesja fjører før? Jeg hadde jo selv akkurat samme kombinasjonen på en 245 jeg hadde, og der var det jo mer enn nok forspenn....

V90
07/01/13, 00:09
Org fjærskåler?

Wrasko
08/01/13, 21:05
Helt 100% originale fjærbein...