PDA

Vis full versjon : 240 m. b230et får ikke gnist?



kristian87
03/01/13, 21:22
hei. prøve og forklare så godt jeg kan her.
har en 84 mod. 240 forgasser som jeg har satt en 87 mod 740 b230et motor og led-nett ( motronic ).
brukt endel tid på og få dette til nå. koblet opp led-nett, flyttet fordeleren fram på blokken osv..
flere folk som har gått over led-nettet og konstantert med at nettet og hjernene får riktig strøm.
fordeleren tok jeg ifra en b230f? tror jeg og mistenker at det kan være problemet? får ikke gnist på pluggene og ikke bensin?
på fordeleren så skall det jo innpå en kontakt, men det var det ikke når fordeleren satt bak på toppen..
noen som har gjort dette før som har noen bra svar?
eve. en volvo-guru ikke så langt ifra tynset som vil komme og finne ut hva som er galt? ( bra betalt ).
mvh. kristian

Tinnsoldaten
05/01/13, 20:03
Fordeleren på Motronic har som du sier ingen tilkoblinger. Er bare en rotor inni der. Det jeg har gjort når jeg har montert Motronic i 240, er å bruke en gammel stiftefordeler, rive ut all innmat unntatt rotoren, og punktsveist fast mekanismen i bunn.
Tviler på at det er fordeleren som er problemet ditt. Garantert koblet ett eller annet feil. Dobbeltsjekk alle plugger og koblinger, særlig svinghjulsfølerene er fort gjort å forveksle.

kimove
07/01/13, 08:14
Med motronic er det litt jobb å feilsøke, men holder man tungen rett i munnen så burde det gå greit :p

Gnistproblemet ditt kan komme av som Tinnsoldaten sier at det rett å slett er så enkelt at du har forvekslet på svinghjulsfølerne.

At du ikke får bensin kan komme av at bensinpumpereleet ditt ikke er helt i orden, der går det ann å prøve å bygle to av stikkene i kontakten slik at du tvangskjører pumpene.

Da jeg byttet fra K motor til ET motor i min brukte jeg fordeleren til K motoren da denne var helt "ren" slik som den kam monterte fordeleren var.