PDA

Vis full versjon : dette er så feil plass å spørre men stoler mer på kompetansen her..



kayboy
03/01/13, 18:07
jeg har kjøpt meg vinter bil, da jeg vil spare min kjære volvo for vinterens herjinger... handla da ett vark av en e36 med en slapp 1,8 motor... den fant plutselig ut at den ikke ville går skikkeligog feiltenner og er helt på tur... på bimmers.no er det ingen som veit noe virker det som om dette problemet.. det skal oxo sies at det blåser ut av oljepåfyllinga når jeg skrur dette av å da dør den nesten oxo... den har oxo sine stunder hvor den finner ut at den skal gå skikkelig (3000-5000rpm) noen som har anelse om dette? topppakning? O.o og skippa noen tenner på reima? takk for alle svar :)

Svirre
03/01/13, 20:54
Høres ut som for høyt trykk på olja, ja. Jeg ville ha tatt en komptest på den for å sjekke om alt er som det skal. Napp opp oljepinnen og kjenn om den blåser/spytter ut olje der.
Og hvis den feiltenner så har det noe med tenninga å gjøre.

kayboy
03/01/13, 23:51
har mellom 11-13 i komp jamtover :S er ett lite stykke ifra bilen np men skal mestsannsynlig til den imorra... den spytter ikk ut olje men stopper nesten når jeg tar av påfyllingslokket... skal oxo sjekke reima da jeg ble tipset om denne.. vet at B230F volvomotorer sviver fint med 1 tann feil, men usikker på den herre bmw'n..

Aleks_
04/01/13, 01:16
Noen biler er designet for å stoppe om man tar opp oljelokket(feks gammel Omega), så kan jo være dette som lurer deg litt.

Liten tro på at det er toppakning, med mindre du har kjølevann i olja, eller omvendt. Ser du et grumsete lag inni kjølevæskebeholderen din kan toppakninga lekke litt, men tror du hadde merka det på noe forbruk av olje/kjølevæske lenge før den hadde begynt å fuske.

Sjekka drivstoffilter, luftfilter, tennplugger/ledninger, coil(?), konsensfjerner osv?

kayboy
04/01/13, 07:01
akkurat kjøpt bilen så veit lite om den :S han som solgte den te kompisen min som jeg kjøpte den av sa det akkurat hadde harr en service.. pluggene er grisesota og den oser bensin :S tyder jo på at den drukner... bruka 15l bensin på 25km.... men skal sjekke reima på den. håpe det kun er den som har skippa noentenner :P skal prøve coil idag.. det er som om bilen er "dagssyk" en kompis av meg kjørte den igår å da ver den så å si grei... takk for forslagene :P redd for at dette blir en travel helg ^^

Tore
04/01/13, 09:06
Åssen reim snakker du om? BMW bruker da skikkelig kjede for å drive kamakselen, ikke slik billig gummireim som havarerer hele driten om den skulle svikte...

BlåFare
04/01/13, 09:07
Høres ut som det er LMM som er feil.
Oljepåfyllingslokket har en sensor på noen E36 som gjør at den stopper/endrer tomgangen drastisk.

I og med at du har tatt komptest, og fikk et greitt resultat tror jeg ikke det er topppakningen med mindre du har grums i kjølevæska.
osv osv.

Ville sjekka LMM, det ser du om den er kaputt og da bruker den mye bensin.
Har forøvrig en LMM fra en 318 e36, om du skulle være intressert.

kayboy
04/01/13, 16:41
m42 motoren harkjede. jeg har m40. den har reim.. ska muligens sjekke litt idag. husk dette er 1,8 motor da..