PDA

Vis full versjon : startsperre/fjernkontroll 850



skarderud
01/01/13, 18:38
hei.
tenkte noen hadde noen triks å by på:)

fjernkontrollen på min 855 -95 sluttet å virke her, skifta batteri uten nevneverdig effekt.

fikk tips av volvo om å ta ut sikringen på sentrallåsen for å kunne kjøre med den, og det går greit.

men jeg skulle gjerne hatt igjen sentrallåsen, er det noe tjuvtriks for å kutte ut startsperre og alarm? er jo ikke akkurat nødvendig lenger på denne:)

er kanskje noe relè eller noe man kan ordne med?

om jeg har fjernkontroll eller ikke er heller ikke så viktig, selv om det selvsagt hadde vært å foretrekke.

om noen vet om noen som fikser fjernkontrollen for en ok pris så er jo det også selvsagt interessant!

mvh eirik

R-M-I
01/01/13, 18:47
Hv er det som feiler fjernkontrollen din da? Mulig den bare må synkroniseres med bilen din igjen..

Vet det er noe styr med nøkkelen l treningen.. Og gå fra posisjon 0-2 4-5ganger.. For så å la den stå i posisjon 2.. Husker ikke helt fremgangsmåten, men den ligger nå på nett noe sted :)

skarderud
01/01/13, 19:09
ja, kan jo sjekke det.

noen som har en link?


mvh eirik

R-M-I
01/01/13, 19:41
For å programmere slår du på og av tenningen 5 ganger etter hverandre innen en 10 sekunders periode, la den så stå med tenningen på når blinkingen starter. Når alarmlyset på dashvoardet ditt blinker trykker du på en knapp på fjernkontrollen din. Lset vil blinke saktere når du trykker på knappen. Når blinkingen slutter kan du ta tenningen av og ut nøkkelen. Sjekk nå om fjernkontrollen virker.

Et tips er også å lukke ALLE dører på bilen når du gjør dette, siden denne fremgangsmåten ikke vil fungere om ikke alle dører er igjen :)

Med tenning på, mener jeg trinnet der dash lyser opp osv. men IKKE start bilen.


Gi en lyd her om det fungerer? :D

EDIT:
Her fant jeg maintenence-guiden til volvo guard saken.
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AntiTheftSystem.pdf