PDA

Vis full versjon : 2004 XC-90 D5 starter ikke.



Exerqtor
10/05/10, 09:55
Har akkurat fått en 04 XC-90 inn på jobben som ikke vil starte. Fikk feilkodene:
6805: Boost Pressure Control Faulty Flow.
6100: Engine Cooling Fan (FC) Control
6600: Glow plug relay faulty signal.

Fikk sletta kodene, å dem forble vekk. Men bilen starter fortsatt ikke.
Har løsta på drivstoff rører til den ene dysa for å sjekke om det var noe diesel der, å det var det. Så regner med at det er diesel fram til dysene iallfall.

Så er det noen her som har vært borte i dette før?

locked
10/05/10, 20:33
rørene fra commonrail til hver dyse er engangs og skal skiftes når de løsnes... :p

Exerqtor
11/05/10, 09:49
ja det er egentlig intervaller på å skifte airbag å, regner med det blir fulgt å? hehe

jeg har pr.dags dato aldri hatt noe problemer med det iallfall. med mindre enn er dum nok til å skru fra hverandre når motoren går med fullt trykk på røra så er det ekstremt sjelden noe deal:)

volvobertil
11/05/10, 17:29
Har hatt av mine rør 3 ganger nå og bilen har gått 421000.

Bilen min gikk dårlig og jeg fant ut av at ei dyse ga for lite ,bestilte så ny på mekonomen til 2000,-.
Bilen var i bruk inntil samme dag jeg skulle hente dysa,men bilen ville ikke starte denne morgenen?

Fikk hentet så delen og monterte den og bilen startet som ei kule så det kan være ei dyse som gjør at du ikke får start.









ja det er egentlig intervaller på å skifte airbag å, regner med det blir fulgt å? hehe

jeg har pr.dags dato aldri hatt noe problemer med det iallfall. med mindre enn er dum nok til å skru fra hverandre når motoren går med fullt trykk på røra så er det ekstremt sjelden noe deal:)