PDA

Vis full versjon : Demontering av frontlamper



Thomasbrudheim
31/12/12, 16:20
Kan noen fortelle meg om det er vanskelig å demontere frontlampene på en v70n 2005 modell. Må vaske dem innvendig etter at diesel varmern har sota dem igjen over tid. Må jeg av med fangern eller slipper jeg dette ?

Anders Dybvadsskog
31/12/12, 16:30
Av med fangeren ja, nesten allle skruene er under lykta

mstrandbo
01/01/13, 01:41
Det større problemet blir vel å vaske dem innvendig? Er vel limt glasset på dem.

AleksanderK
01/01/13, 06:08
For å få av fangeren så må du av med listen på midten, og så er det skruehull under der igjen. Mener jeg å huske fra crazyclomp hadde av på S60'en han hadde, som nå er superwoman sin.

boris2k
01/01/13, 08:05
Å ta av glasset på lykta kan være et mareritt, men jeg brukte varmepistol og varmet forsiktig rundt kanten, dette gjorde jobben veldig mye enklere.
Så er det bare å starte forsiktig en plass og jobbe seg forsiktig rundt glasset.

Når glasset skal på igjen kan men vel kjøpe nytt lim hos volvo(?), men jeg brukte bare vanlig Tec7.
Bare husk å fjerne mest mulig av det gamle limet og å la Tec7'en herde vertfall 12 timer før du utsetter lyktene for vann.
Har ikke hatt noen problemer med fukt siden jeg gjorde dette for ca. 4-5 måneder siden.

Har også hørt om dem som hadde lytene i steikovnen i noen minuttert før demontering av glasset, men har ikke prøvd selv.

volvoRsport
01/01/13, 13:03
For å få av fangeren så må du av med listen på midten, og så er det skruehull under der igjen. Mener jeg å huske fra crazyclomp hadde av på S60'en han hadde, som nå er superwoman sin.

Er bare hjørnelister på facelift-fangeren, men som du sier så er det skruer under listene.

Anders Dybvadsskog
01/01/13, 14:06
Trenger ikke av med listene for å ta av fanger

Thomasbrudheim
02/01/13, 22:18
Tenkte å fjerne pærer og det jeg. Har Halogen i lampene så er ikke mere elektronikk igjen. Så bare ta å spraye på kraftvask og spyle

FroBe
02/01/13, 22:40
Tenkte å fjerne pærer og det jeg. Har Halogen i lampene så er ikke mere elektronikk igjen. Så bare ta å spraye på kraftvask og spyle

?? Har du ikke tenkt å demontere lyktene, men rense dem med reflektorene montert?
Jeg har lest om folk som oppdaget at reflektorene på moderne Volvoer ikke tålte vask på samme måte som 240-lyktene tålte...

Link til en tråd her (http://forum.vccn.no/showthread.php?38230-Sotlag-p%C3%A5-xenon-reflektorer-2007-V70n).

Thomasbrudheim
03/01/13, 19:40
Da må jeg plukke driten fra hverandre da. Gikk jo på 240n jeg hadde for mange år sia :)

mister j
04/01/13, 12:28
Glassene på 05- er plastglass, er sveiset fast, og kan i utgangspunktet ikke demonteres.
00-04 er glass....


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Thomasbrudheim
05/01/13, 04:39
Jeg har plast. Kanskje enklere å få tak i noen brukte da :(