PDA

Vis full versjon : Parrot handsfree system - erfaringer?



aarnes
31/12/12, 01:12
Folkens,

jeg er på jakt etter et bluetooth system som sørger for både samtaler OG musikk.
Ser at volvotech.eu har et par Parrotsystemer som passer til min bil.
Ser for meg MKI9200 - men har lite erfaring med det.

1. Er det greit jobb å montere?
2. Vil det kunne integreres med lydsystemet i bilen? (High Performance) - dvs; hvis jeg skal spille musikk via telefon og parrot - hvordan velger jeg det på headunit? må jeg benytte AUX inngang ? hvordan fungerer det når noen ringer ?
3. Trenger jeg noen software fra Volvo?



Fint om noen som har erfaring med dette kan komme med innspill... :)

gull pilen
31/12/12, 02:13
Har akkurat dette systemet i ene v50en min og det fungerer supert.. Litt arbeid å montere men er du over gjennomsnittet nevenyttig får du det til.. Alt er plug and play.. Bruker blutooth til både samtaler og musikk streaming.. Om det er noe mer du lurer på er det bare å spørre..

aarnes
31/12/12, 06:28
Har akkurat dette systemet i ene v50en min og det fungerer supert.. Litt arbeid å montere men er du over gjennomsnittet nevenyttig får du det til.. Alt er plug and play.. Bruker blutooth til både samtaler og musikk streaming.. Om det er noe mer du lurer på er det bare å spørre..

Genialt!

Måtte du inn med noe software fra Volvo?
Hvordan benytter du dette i praksis sammen med det originale lydsystemet ? jeg mener - velger du bluetooth eller en annen inngang på headunit?

gull pilen
01/01/13, 17:57
Genialt!

Måtte du inn med noe software fra Volvo?
Hvordan benytter du dette i praksis sammen med det originale lydsystemet ? jeg mener - velger du bluetooth eller en annen inngang på headunit?

Trenger ingen software fra volvo nei.. Bruker fjernkontrollen som følger med parroten eller telefonen til å velge lyd og volum..

aarnes
01/01/13, 21:50
Det skjønner jeg, men regner med at dette er koblet på lydsystemet i bilen?
dvs, skal jeg høre på radio, velger jeg "FM" - osv. bruker Parrotsystemet en egen inngang på systemet, eller går lyden direkte ut til høyttalere, uten å gå via forsterker etc? og muter den radio automatisk når tlf ringer?

gull pilen
02/01/13, 08:50
Det skjønner jeg, men regner med at dette er koblet på lydsystemet i bilen?
dvs, skal jeg høre på radio, velger jeg "FM" - osv. bruker Parrotsystemet en egen inngang på systemet, eller går lyden direkte ut til høyttalere, uten å gå via forsterker etc? og muter den radio automatisk når tlf ringer?

hvis du ikke bruker parroten til annet enn handsfree feks. bruker du systemet i bilen som normalt og hvis telefonen da ringer vil den mute radioen automatisk. det følger med kabelsett som kobles i orginale forsterkeren så det blir integrert.
streamer du musikk vil parroten ovrstyre orginal anlegget og du bruker fjerkontrollen eller telefonen til å styre systemet...

aarnes
05/01/13, 19:50
Har hatt en laaaang dialog med volvotech.eu nå, og har vel egentlig kommet frem til at denne er best:

http://www.volvotech.eu/product_info.php/cPath/140_141/products_id/353

Da slipper jeg et ekstra display (som jeg ikke ønsker)
Ser kurrant ut å koble opp også.

gull pilen
05/01/13, 20:48
Det er jo en parrot variant...

aarnes
05/01/13, 20:51
stemmer det, bare uten en ekstra skjerm.. ser for meg at den løser alle verdens problemer...(hvertfall i min bil) :D

gull pilen
05/01/13, 23:53
Er samme som den med skjerm minus noen funksjoner..

aarnes
06/01/13, 12:08
Er samme som den med skjerm minus noen funksjoner..

Stemmer, bare jeg får telefon og streaming via bluetooth så er alle andre funksjoner likegyldig for meg :-)

TommyG
09/01/13, 21:19
Du får komme med tilbakemelding ang musikk streamingen over blåtann. Har hørt noen klage over kvaliteten. Men enkelte blir jo ikke fornøyd før de sitter med artisten i lyd studio...

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

aarnes
10/01/13, 13:05
Du får komme med tilbakemelding ang musikk streamingen over blåtann. Har hørt noen klage over kvaliteten. Men enkelte blir jo ikke fornøyd før de sitter med artisten i lyd studio...

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

Helt korrekt.
VOlvotech skryter fælt av detta hvertfall, og siden det benytter AUX tilkoblingen, altså du kobler om i det skjulte, ikke bare en jackplugg i den originale, så får du all lydjustering på hovedenhet samt at all lyd blir kjørt igjennom det originale.
i tillegg er det en ganske god lydprossessor i den boksen sies det. skal prøve å få gjort det ila våren