PDA

Vis full versjon : Tennkabler til volvo 1977´ 245

Naske
30/12/12, 00:17
Hei. Renoverte tenningssystemet med biltemadeler tidligere i vår. Og ja, jeg vet nå i ettertid at det var dumt.

Den siste tiden har 245´en hatt problemer med kaldstart i kaldt og vått vær. Nå starter den ikke i det hele tatt, hverken på propan, bensin eller startgass. Sprutet litt vann på tennkablene der de passerer over blokka, og der var den en blå gnist som gikk ned mot motortoppen når startmotoren gikk i mørket.

Har både Mekonomen, Volvo og Bilxtra like i nærheten. Jeg trenger bilen i drift på nyttårsaften og Mekonomen bruker å være flinke til å ha deler på lager. Er tennkablene til Mekonomen brukbare og bedre enn de svarte lakrissnørene til Biltema?

Biltemakablene klarte forøvrig 400 mil :)

GeTReibeAktienGesellschaf
30/12/12, 01:07
Mekonomen pleier å ha beru og bilxtra har gått over til bosch tror jeg, er vel helt grei kvalitet.

Bilxtra hadde bougicord kabler før og det er samme produsent som volvo orginal på de fleste rødblokk tenninger, selv foretrekker jeg disse.

De blå silicone kablene biltema har jeg hatt greie erfaringer med som en billig løsning på biler jeg har skrudd på som bare skal gå "litt" til, ikke alltid tipp topp passform men, er litt for tykke for kabel holderene.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Tenning--glodesystem/Tenningsdeler/Tennkabler/Stoydempede-tennkabler-57301/

Pass på at du har disse kabel holderne som sitter merllom topp dekselet og toppen en med fire klemmer innsugs side og noen enkle på eksos side, kablene holder lengre nå de sitter fast der dem skall.
Ikke alle kabler som sitter godt i disse, og det hender de knekker for plasten har blitt sprø.

Naske
30/12/12, 01:29
Takk for opplysende og fordomsfritt svar. Skal prøve Beru-tennkabler og se om jeg får startet gamlingen :) Kabelholderene er nesten helt intakte, skal bruke disse.