PDA

Vis full versjon : Ta vekk integrert telefon S60



benna94
29/12/12, 17:37
Heisann, eg lurte på om det var mulig å koble vekk den integrerte telefonen i midtkonsollen og knappane i dashbordet, for so å sette inni sann "luke" du kan ha ting inni:http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/1358.jpg

Går det fint å berre klippe av ledningane og sette inn sann som vist på bildet over ? Takker for svar :)

Skinlo
29/12/12, 17:56
er bare å koble fra kontakten på baksiden av "knappene" å bytte den ut med den oppbevarings lommen :)

benna94
29/12/12, 18:14
er bare å koble fra kontakten på baksiden av "knappene" å bytte den ut med den oppbevarings lommen :)

So lett ja, takk for kjapt svar :)

Revell
29/12/12, 18:50
må være første personen jeg har hørt om som vil degradere utstyret i bilen :p men den telefonen og tilbehør får du noen kr for så da burde du selge det;)

benna94
29/12/12, 19:53
må være første personen jeg har hørt om som vil degradere utstyret i bilen :p men den telefonen og tilbehør får du noen kr for så da burde du selge det;)

Hehe, trenger ikkje integrert telefon når en har vanlig telefon, so er no det greitt å ha den oppbevaringslomma :p

HansM
29/12/12, 21:31
Hehe, trenger ikkje integrert telefon når en har vanlig telefon, so er no det greitt å ha den oppbevaringslomma :p

Mener å huske at du må bytte den metallramma som radio'n er festa i, ikke noe stress akkuratt det, men tar 2min lengre jobb.

locked
29/12/12, 22:18
Hehe, trenger ikkje integrert telefon når en har vanlig telefon, so er no det greitt å ha den oppbevaringslomma :p
Har tvillingsimkort i telefonen i bilen, kjempegod løysing som totalt utklassar alle mulige former for blåtann og kabelrot handsfree-løysingar.

Sollien
29/12/12, 22:32
Enig med locked på denne... god telefon :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

mister j
30/12/12, 09:36
Lurer også på denne korttenkte konklusjonen ;)
Ta ut premium utstyr?!
Nei, la den heller stå du. Tenk på at bilen (når du en gang skal selge), er lettere å selge med mye ekstrautstyr...

Sollien
30/12/12, 10:05
Om du ikke vil ha den nå, så legg den hvertfall på hylla;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Torsen67
31/12/12, 01:06
I min bil vil jeg beholde telefonen, men røret i midtkonsollen trenger jeg ikke. Kan den enheten fjernes alene?

mister j
31/12/12, 11:09
Den kan nok fjernes, men du vil ha en feilkode liggenes.
Men det er jo å leve med så.... :)


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

locked
31/12/12, 12:52
I min bil vil jeg beholde telefonen, men røret i midtkonsollen trenger jeg ikke. Kan den enheten fjernes alene?
Det kan du, du vil få feilkode PHM-000C Telefonlursklyka Signal saknas.

Men utenom feilkoden fungerar telefonen akkurat like fint som før.

aarnes
03/01/13, 08:31
Det kan du, du vil få feilkode PHM-000C Telefonlursklyka Signal saknas.

Men utenom feilkoden fungerar telefonen akkurat like fint som før.

Bare ikke finn på å kjør en softwareoppgradering på bilen uten at den er koblet til.
Det gjorde nemlig jeg. etter det fikk vi aldri telefonen til å fungere igjen.

JEPS
30/12/13, 13:21
Jeg skal bytte midtkonsoll til 05-> typen, passer det integrerte telefonrøret over i den? prøvd å finne info om det på nett og i vida, men finner kun bilder av den gamle midtkonsollen..

locked
30/12/13, 17:28
Bare ikke finn på å kjør en softwareoppgradering på bilen uten at den er koblet til.
Det gjorde nemlig jeg. etter det fikk vi aldri telefonen til å fungere igjen.
Det var aldri noko problem for meg i alle fall, telefonrøret var noko av det første eg tok vekk og hadde fleire oppdateringar før eg monterte inn et nytt rør. Fekk aldri noko problem med det.

Kanskje eg var heldig? :)

locked
30/12/13, 17:29
Jeg skal bytte midtkonsoll til 05-> typen, passer det integrerte telefonrøret over i den? prøvd å finne info om det på nett og i vida, men finner kun bilder av den gamle midtkonsollen..
Du kan uansett få kjøpe mitt telefonrør som passar nedi oppbevaringsrommet :)

JEPS
30/12/13, 20:21
har ikke noe behov for å ha det telefonrøret egentlig, men er heller ikke interessert i feilmeldinger, så tenkte å bare få flyttet det over. pluss at jeg ikke er interessert i:

Bare ikke finn på å kjør en softwareoppgradering på bilen uten at den er koblet til.
Det gjorde nemlig jeg. etter det fikk vi aldri telefonen til å fungere igjen.

JEPS
30/12/13, 20:22
så ble litt usikker på hva jeg skal gjøre. er det forskjellig tlf-rør på <--04 og 05--> ?

Ola Hagen
30/12/13, 20:57
Fekk da ingen feilkode når jeg byttet til facelift midtkonsoll uten telefon. Selve telefonen i dashen satt i ca tre måneder uten no feil indikasjon..

Heldig?

volvoRsport
30/12/13, 21:11
Fekk da ingen feilkode når jeg byttet til facelift midtkonsoll uten telefon. Selve telefonen i dashen satt i ca tre måneder uten no feil indikasjon..

Heldig?

Har du lest ut feilkoder da?

Ola Hagen
30/12/13, 22:08
Har du lest ut feilkoder da?

fekk ingen beskjed om at det var lagret noen feilkode, sjøl om telefonen har stått på.

aarnes
30/12/13, 22:24
Jeg skal bytte midtkonsoll til 05-> typen, passer det integrerte telefonrøret over i den? prøvd å finne info om det på nett og i vida, men finner kun bilder av den gamle midtkonsollen..

Du må ha holderen til røret også, det passer ikke fra den gamle.
Jeg byttet midtkonsoll og ga f... i røret. Telefonen fungerer like fint for det.

JEPS
30/12/13, 22:29
ok, ja jeg satser på det samme selv. takk for hjelpen!

Torsen67
31/12/13, 16:24
Er det mye jobb å fjerne røret inkludert holderen?

aarnes
02/01/14, 21:14
Er det mye jobb å fjerne røret inkludert holderen?

Røret er bare å koble ut, sitter med en liten phonoledning, men jeg mener å huske at du må løsne midtkonsollen i bakkant, så du får løfta den opp, siden koblinga ligger under selve konsollen.
Holderen er jeg mer usikker på.

locked
02/01/14, 23:00
Røret er bare å koble ut, sitter med en liten phonoledning, men jeg mener å huske at du må løsne midtkonsollen i bakkant, så du får løfta den opp, siden koblinga ligger under selve konsollen.
Holderen er jeg mer usikker på.
På facelift er holdaren skrudd fra innsida av konsollen så den må demonterast heilt for å komme til skruen. Dog er jo det en smal sak å demontere..