PDA

Vis full versjon : Setevarme



Lassie
29/12/12, 17:10
Hei! Har lastet inn sw på setevarme, men får ikke varme i setene. (2001 mod V70). Har byttet seter fra en annen V70 med en annen plugg, så pluggen ble byttet, samt koblinger ihht skjema. Bryteren virker (av/2-1). Sikringene i plass 7 og 8 (15A) er hele. Har noen et bilde av ledningene under setet som jeg kan se på?

Vatnehol
29/12/12, 20:25
har du byttet stoler fra en v70 facelift ? el stoler ? elektriske facelift stoler(såkalte generasjon 2 stoler) kan ikke brukes i en prefacelift. kommunikasjonen mellom enhetene og stolen passer ikke.

FroBe
29/12/12, 22:18
Setevarmen i moderne stoler er intelligent. Det vil si at stolen hele tiden får 12V strøm inn til styremodulen, men setevarmen aktiviseres ikke før styremodulen mottar en kommando om dette på CAN-bussen.
Denne kommandoen er adressert til en spesifikk adresse/ID, hvis stolen er av feil type stemmer ikke adressen og ingenting skjer. I tillegg inneholder kommandoen informasjon om effektstyrke I/II, temperaturen som er valgt (kan justeres i VIDA) for disse styrkene ligger sannsynligvis allerede lagret i styremodulen i stolen. Slik må det være når alt som trengs er to ledninger pluss jording for å få temperaturkontrollert varme.

Jeg har ikke testet dette, men hvis du vil beholde nye stoler er det er kanskje mulig å bytte styremodul under stolen til en passende modul fra en gammel stol?
Skjema for setevarme i din 2001-modell bil finner du her (https://www.dropbox.com/s/jevb7y7c2esuqda/Setevarme%20from%20tp3950202_s80_v70_late_edition_ wiring_diagrams_section_3_39.pdf).

Lassie
30/12/12, 14:26
Er ganske sikker på at dette er seter fra 2001 - 2004. For de som har oversikt over delenummer, er det følgende nummer på klistremerker under seter: 9141852 V842

Vatnehol
30/12/12, 18:02
http://www.volvopartswebstore.com/ der ser du originale katalogane, pluss på www.bildelsbasen.se kan du også søke opp origniale nummer.

aarnes
31/12/12, 12:54
Dette er pre-facelift stoler, identiske med de som satt der før de ble byttet. Eneste forskjellen var at de gamle ikke hadde varmeelementer. primært derfor de ble byttet ut.
Jeg gjorde jo dette selv på min S60, stolene kom fra en annen årsmodell, der var alt plug and play.

vegartro
06/02/13, 22:14
Setene er nå varme. Feilsøkte litt etter at jeg fikk DICE. Viste seg at de måtte "tvangsaktiveres". Måtte sette høy og lav temperatur. Deretter var det en funksjon som "tvang" disse instillingene inn. Voila.