PDA

Vis full versjon : HU-850 cd veksler def.



SnurrDass
29/12/12, 15:19
Er det noen som har tatt ut spilleren å tittrt på den?

Min har plutselig stoppet å veksle og 6 plater sitter fast inni.
Noen dom vet noe om det pleier å la seg løse enkelt?

Den stoppa når den skulle veksle mellom plater og høres ut som mekanismen sitter fast.

aarnes
02/01/13, 14:06
Jepp, har åpna flere.
Ofte kan det løse seg bare ved å demontere den, få ut cdene og mate inn på nytt, med en og en cd.
Er dog ikke et ukjent problem at disse tar kvelden etter en stund

SnurrDass
05/01/13, 01:19
Jepp, har åpna flere.
Ofte kan det løse seg bare ved å demontere den, få ut cdene og mate inn på nytt, med en og en cd.
Er dog ikke et ukjent problem at disse tar kvelden etter en stund

Ere noe guide som viser demontering.
Vet at jeg har sett en slik men finner ikke noen nå...

Vet at man må ta av dekselet rundt gearstanga og det under der igjen så bevege meg oppover via brytere ac/klima og så sterio.

Men vil gjerne hatt noe å titte etter slik at jeg ikke ødlegger noe. Har en tendens til å være litt brutal når ting ikke går min vei:-)

FroBe
05/01/13, 11:31
Guider finner man som vanlig på Volvo sine nettsider, for din bil gjelder denne (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/SE/V70(00-08)/2005/D5/Automatic/L.H.D/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-162539-1/V70_(00-08)_2005).

Dokumentasjonen på Volvo sine nettsider burde etterhvert vært kjent for de fleste, men det må tydeligvis stadig repeteres her på forumet. ;)
Man kan laste ned både instruksjonsbøkene til bilen og monteringsanvisninger til alt utstyret Volvo leverer til nettopp din bil.
I menyen skal man velge bilmodell, årgang, motor, girkasse og venstrestyrt og trykk Søk så får man en lang liste over utstyr og anvisninger.
Deretter er det bare å lagre en snarvei i nettleseren til fremtidig bruk...
Anvisningene kan også lastes ned på maskinen som PDF eller skrives ut.

Vatnehol
05/01/13, 23:21
prøvd å fått gjort dette til sticky, men ingen moderator som gjør det på vår del av forumet.

vikry
09/01/13, 13:28
Ere noe guide som viser demontering.
Vet at jeg har sett en slik men finner ikke noen nå...

Vet at man må ta av dekselet rundt gearstanga og det under der igjen så bevege meg oppover via brytere ac/klima og så sterio.

Men vil gjerne hatt noe å titte etter slik at jeg ikke ødlegger noe. Har en tendens til å være litt brutal når ting ikke går min vei:-)

Har opplevd akkurat samme problem og kan opplyse at Bilraidospesialisten i Bergen tar 6200.- for å reparere skifteren. Samtidig bebuder de en sømløs utskifting til DAB-radio for volvo om ikke alt for lenge. Jeg velger å avstå fra CD i bilen så lenge, og tar heller en utskifting til DAB når det er klart.