PDA

Vis full versjon : Volvo 945 Ulyd ifra bakaksel.



NiFørtiTurbo
29/12/12, 14:28
Hei

Har ett lite problem med min volvo 945, når jeg kjører hører jeg en ulyd som liksom går i takt med hvor fort hjula går rundt(vis du skjønner :p)

Har ikke peiling på hva detta er, trudde først det kunne være hjullager, men dette er byttet. Har også byttet Skiver og klosser rundt hele bilen, så det er heller ikke det.

Noen forslag til hva detta kan værra?

Mvh Fredrik Myhrvold

NiFørtiTurbo
29/12/12, 16:43
Mellomaksellageret er også byttet av forrige eier

samaron
30/12/12, 13:00
Kan du beskrive ulyden? I min bil er det en ulyd som i lavere hastighet (50-70 km/t) høres ut som rask during ved pådrag. I høyere hastigheter (80 km/t) så er det samme lyden, bare mindre frekvent. Dette er fordi det oppstår en ørliten tanke vibrasjoner i drivverket. Dobbelsjekk at alt er montert 100% riktig! Bilverkstedet jeg var hos monterte ikke mellomakslingen korrekt og er enda ikke helt i orden. Må til volvoverksted nå pga uvitenheten til folk. Jeg nevner dette siden du skrev at lageret til mellomakslingen har blitt byttet. Posisjonen mellomakslingen har på girkassen/bakakslingen kan også ha en betydning til en viss grad. Derfor er det ekstremt viktig å merke alle posisjonene ved demontering.

NiFørtiTurbo
31/12/12, 01:09
Lyden min er der konstant, og det nærmeste jeg kan sammenligne det med er som om hjullageret er slitt/ødelagt.

Iversen
31/12/12, 18:35
Jeg har også lyd i baksakselen mi. 960n, hjul lager er byttet, mellomaksel lager, og alle foringer til multilinken. Jeg er kun lyd i 80-90km/t. Ikke før eller etter. Jeg mistenker differensialen, evt lager til denne.