PDA

Vis full versjon : Oppgraderingsmuligheter



Toren91
28/12/12, 16:57
Hei, mulig det finnes en tråd om dette allerede, men jeg kjøpte forleden en Volvo S40 Sport 1.8 2006 modell. Jeg lurer på hva som inngår i dette med sport? Hvordan kan jeg finne ut ting spesifikt om min bil? Forrige eier visste ikke så altfor mye om hva som er i den. En ting til, hvordan finner jeg ut hva slags anlegg som står i bilen, og er det oppgraderingsmuligheter på anlegget? Hva koster eventuelt dette. Understellsnummer: YV1MS214262172906 Reg nr: VF73968

Legger ved disse nummerene, vet ikke om dere kan bruke det til noe for å finne min bil men.

På forhånd takk : )

gswede
28/12/12, 17:08
I det du slår på anlegget, står det i displayet hvilket anlegg du har, premium sound etc..

Toren91
28/12/12, 17:26
Ok, når jeg slår på anlegget kommer det bare fram bilde av bilen, så da regner jeg med at det er standard anlegget eller noe? Er det oppgraderingsmuligheter på disse? skulle gjerne hatt aux eller usb, men koster vell skjorta å bytte spilleren når det er en del andre ting involvert i displayet også?

gswede
28/12/12, 17:46
Tror nesten du må ta en prat med volvo. Evnt google saken da jeg har sett dette blitt gjort tidligere. Husker dessverre ikke hvor..

Toren91
27/01/13, 21:44
Jeg har undersøkt en del nå, og det er nok ikke mulig å gjør spesielt mye med det, kansje en slik FM modulator, men er jo forbanna tragisk at en bil fra 2006 er så forbanna dårlig utstyrt... men men. Noen som har forslag til hvordan man innstallerer en slik FM modulator?

gswede
27/01/13, 21:54
se siste siden i denne tråden, bla ned til midten og ta det derfra
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?149040-I-want-an-aux-port-in-my-car/page3

gswede
27/01/13, 22:24
FM modulator er plug and play. Enig i at det er i svakeste laget på en såpass ny bil. Sære svensker vettu

Toren91
27/01/13, 22:27
Tusen takk, kansje der nå er håp!

Toren91
27/01/13, 22:34
Plug and play selv for en som nesten ikke skrur og mekker så mye bil selv? hehe

gswede
27/01/13, 22:41
Ja, FM modulator er plug&play.

Toren91
15/02/13, 18:34
Bare av ren nyskjerrighet, er det mulig og koble ifra fiberkablene og fjerne høytalerene, bytte de ut med vanlige og drage elektriske kabler osv selv? cd spiller i hanskerommet, forsterker og sub osv? eller er fiberanlegget tilkoblet kange andre ting også?

MadAss
17/02/13, 13:14
Om du kobler bort MOST (fiber) kabelen i bilen, vil bla annet ikke klimaanlegget ditt fungere lenger.
Du kan selvfølgelig koble deg inn på høyttalerkablene med en ekstern radio/spiller, så lenge du ikke rører MOST nettet.
Ville tro det skulle være mulig å bytte ut den originale spilleren med en Premium Sound spiller sammen med org. forsterker, og usb/aux tilbehør, men tror ikke så mange har erfaring med dette, og volvoforhandleren kan ikke garantere noe.

Toren91
17/02/13, 22:22
Slik jeg har forstått det går lyden gjennom fiber og ikke gjennom strøm? Jeg forhørte meg med Volvo, de mente de ikke var mulig å oppgradere fra original spiller til premium sound, hele headunited må jo byttes, er vell ikke bare en spiller slik jeg har forstått de, hvorfor de ikke lar seg gjøre, vet jeg ikke. Noen ideer?

MadAss
18/02/13, 06:41
Lyden går ut til høyttalerene via vanlige høyttalerkabler. Men radio, navigasjon, bluetooth osv er koblet i et nettverk som heter MOST, som er fiberkabler.

Oppgraderinger er nok mulig på en eller annen måte, men da må nok hovedenhet, forsterker og diverse ting byttes. Spørsmålet er hvordan programvaren til Volvo er satt opp.
For hver del du bytter i MOST nettet, må du legge inn ny programvare slik at styreenhetene lærer å kommunisere med hverandre igjen.
Tidligere hadde volvo egen oppgraderingsprogramvare når du byttet ut spilleren mot en dyrere versjon. Dette har de ikke lenger, men mulig at en vanlig omlasting (som brukes når en erstatter en komponent i MOST nettet) kan brukes. Men er nok få/ingen verksted som har erfaring med dette. Dyrt blir det også.

Sent from my GT-I9100

aarnes
19/02/13, 22:59
Såvidt jeg ser på regnr ditt så har du dette som tilvalg, og da forstår du kanskje selv hva "sport" innebærer :)

000068 LOWERED SPORTS CHASSIS
000437 ALUMINIUM DECO DASHBOARD
000438 GDL HEADLIGHTS
000564 COLOUR CO-ORDINATED WAIST
000623 AL WHEEL 205/50-17 "SAGIT
000641 PASSENGER AIRBAG CUT-OFF
800030 SPORT STYLING KIT 1
800050 REAR SPOILER
800070 INTERIOR SPORT STYLING

Når det angår lyd kan du nok oppgradere dette til High Performance, siden det kun er andre høyttalere samt annen software, men om jeg hadde giddi å brukt penger på det? neppe!

Anbefaller deg å ta kontakt med volvotech.eu for installasjon av AUX. de har ettermonteringsløsninger som skal være ganske gode!

zephyr
20/02/13, 18:58
Heisann, jeg lurer veldig på det samme her. Jeg har en 2004(.5 tror jeg) V50 2.4 Kinetic med det som da het Basic stereo. Denne heter vel nå Performance for å høres litt bedre ut :)

Jeg forhørte meg med Bilservice i Tønsberg i går ang. akkurat det her. Muligheten for å oppgradere mitt anlegg til High Performance med AUX og Bluetooth.
Fikk svar i dag at dette ikke var mulig, men jeg mener bestemt at jeg har lest om noen på Sweedespeed som hadde gjort dette. Det var dyrt, men fullt mulig.

Jeg tror de måtte bytte headunit, panelet med knapper i konsollen for å få "MODE" og "PHONE" knappene, knappene på rattet for å få telefonknappene og ta en softwareoppdatering .

Ingen som har sett det her? Jeg finner ikke igjen den tråden noe sted.

Det er nok ikke noen standard pakke som volvo verkstedene kan finne i vadis, så derfor er det vel bare spesiellt interesserte ildsjeler som vet om denne "custom" installasjonen kan la seg gjennomføre.


Er det noen fra volvo her som kan si endelig ja eller nei?

Toren91
20/02/13, 19:34
Har lest mye om å legge inn aux, er bare det at enn må stort sett ha denne forbaskede cd veksleren, og den har ikke jeg :P

zephyr
20/02/13, 19:40
Har lest mye om å legge inn aux, er bare det at enn må stort sett ha denne forbaskede cd veksleren, og den har ikke jeg :P

Hehe, det er det som er problemet mitt også :D
Hadde jeg bare hatt den så er det jo mange muligheter.

I tillegg har jeg hørt noen rykter om at det er 2 varianter av basic systemet og at jeg har det eldste av de også. Det skal være ett med forsterker i bagasjerommet og ett som har alt integrert i headuniten.

Jeg har da den med forsterker bak. Ikke om jeg vet om det har noen betydning :)

Toren91
20/02/13, 21:48
Har faktisk sett en som loddet fast en aux kabel til kretskortet i forsterkeren, og la kabelen opp og brukte en av disse ubrukte knappene at med DSTC knappen om du har det. Ser veldig lett ut, men må jo selfølgelig vite hvor du skal lodde ledningen fast :P

Toren91
21/02/13, 23:02
Har snakket med Volvotech, dette kan virke som en god nok løsning, og den koster ikke skjorta heller! Takk for hjelp!