PDA

Vis full versjon : Dash - helt dødt!



torheie
28/12/12, 16:23
Hei

Har en V70 T5 2002 som har hatt problemer med teningen

Etter at jeg feilsøkte for å finne ut hvem sylynder som hadde defekt tennspole (ble gjort ved å holde tennpluggen til gods på blokken) så ble hele instrumentpanelet svart. Dvs. speedometer, turteller, bensinmåler osv.

Er det noen sikkring som har gått eller har jeg gjort noe annet galt?

//Tor

R-M-I
28/12/12, 16:40
Sjekk sikringene dine da? Så ser du jo fort om det er det som er problemet. Er vel en viss sannsynlighet for det.

torheie
29/12/12, 11:12
Sjekk sikringene dine da? Så ser du jo fort om det er det som er problemet. Er vel en viss sannsynlighet for det.

Hei igjen!

Sjekket alle sikringer - men uten at jeg fant noen som var gått!

Fortsatt like svart!

Noen andre forslag?

Tas i mot med takk!

//Tor

torheie
29/12/12, 12:10
Hei igjen!

Sjekket alle sikringer - men uten at jeg fant noen som var gått!

Fortsatt like svart!

Noen andre forslag?

Tas i mot med takk!

//Tor

Ser på andre forum at det er en volt regulator i DIM som kan være gått - Noen som har erfaringer her?

//Tor

FroBe
29/12/12, 12:57
Den eneste sikringen for DIM som er synlig på koblingstegningen til bilen er en 60A sikring (11C/24) til CEM som man finner i koblingsboksen bak luftfilteret.
Hvis denne sikringen er røket er det ikke bare DIM som ikke virker.

Hvis sikringen er i orden og elektronikken er røket pga en EMP-puls generert av eksperimentering med høyspenning er det nok flere komponenter som er ødelagt.

torheie
29/12/12, 15:21
Den eneste sikringen for DIM som er synlig på koblingstegningen til bilen er en 60A sikring (11C/24) til CEM som man finner i koblingsboksen bak luftfilteret.
Hvis denne sikringen er røket er det ikke bare DIM som ikke virker.

Hvis sikringen er i orden og elektronikken er røket pga en EMP-puls generert av eksperimentering med høyspenning er det nok flere komponenter som er ødelagt.

Takk for svar!

Er det noe triks å komme til denne sikringen?
Ser at den ligger under

//Tor

torheie
31/12/12, 10:24
Takk for svar!

Er det noe triks å komme til denne sikringen?
Ser at den ligger under

//Tor

Ingen som har noen tips?

//Tor

the man
09/01/13, 23:02
Ingen som har noen tips?

//Tor

Torheie..er det deg. kollegaen din her.Når har du virkelig fucka til:)

R-M-I
09/01/13, 23:08
Nappe av minus-polen på batteriet... vente 10 min... (her kan tiden benyttes til å be til en valgfri gud av ditt ønske, samt kryssing av fingre og tær).. koble på igjen minuspolen på batteriet.. sjekk om ting virker igjen..
Evt. er det jo alltids en mulighet at en må til med noe VIDA-drit for å få ting på stell igjen.. Ikke godt å vite med alle de finurlige smarte løsningene Volvo har kommet med i det siste :P

locked
11/01/13, 20:15
Instrumentpanelet kan blacke heilt fullstendig ut ved CAN feil og ikkje fungere igjen før batteriet har vore av ei lita stund...