PDA

Vis full versjon : Noen spm ang lett sugetrim.



solan
28/12/12, 00:30
Har gjort opp meg noen tanker på sugetrim, og om noen med erfaring på omerådet kan svare hadde det vært supert.

Alternativ 1: F motor, marineveiv, lettet svinghjul, portet/frest og høvlet topp (hvilken topp er best egnet?), ekstraktor grenrør med 2,5" videre og chipper.

2: Bruke 230a som jeg har nå, med samme oppsett som over, enten me f-sprut eller weber(e).

Noen med erfaringer som tror noe om dette?
Tenker ikke svindyrt og rått, bare en litt kvassere morsommere sugemotor som ikke tømmer tanken med en gang.

Hvilken topp er best egnet til noe slikt? modifiseringer?
Hvor får jeg kjøpt marineveiv? ca pris?

Batland
28/12/12, 15:47
En B230A påmontert gammelt flatt svinghjul, 2 x 45 mm forgassere, KG002 kam, og 2,5" eksosanlegg vil gi deg ett meget godt resultat pr. utlagt kr.
Alternativ 1 ligger langt utenfor budsjettet ditt.

Evolve_88
28/12/12, 15:54
Ville ha beholdt sprutet på da du slipper å justere det :P Chip er borkasta da du kan kjøpe deg datasprut. Chip egner seg best til turbo for å tjene inn effekt. Webere og datasprut må jo justeres. Men ville valgt datasprut da du har noe mere muligheter. Lette porta og høvla 530 topp, med K kam og grenrør har du komme langt. Svinghjul er jo greit å bytte ut, så lenge du kan bruke det på sprute ditt. Marineveiver vokser jo ikke på tre, men er da en god mulighet for mere moment og kjørbarhet. Pluss at du får utnytta toppen og kammen mye mere. B230A har ikke følerhull til svinghjuls sensor, så det må du borre på i blokka om du vil bruke den. Er mange løsninger, men ikke billig med sugetrim.

solan
28/12/12, 20:22
Vet det ikke er billig, men absolutt morsommere enn turbo, hadde en trimma e motor som bremset 173hk i benken, en ny motor i den hk klassen ville vært supert. :)

Fins marineveiv å få kjøpt noe sted, eller må det kjøpes brukt?