Vis full versjon : Spillerproblem XC90
Heisann. :)
Er ny her inne og håper noen kan komme med noen tips.
Akkurat vært og hentet meg en 03 XC90 D5 som jeg tror jeg kommer til og bli veldig fornøyd med. Denne har det meste av utstyr etter det jeg kan skjønne og deriblant en cd-spiller med tlf, rti osv. Denne spilleren kommer og går lyset i og det virker som det er dårlig kontakt ett sted. Når lyset er borte så virker stort sett radioen, men noen ganger faller alt ut.
Noen som har erfaringer med dette? Er denne enheten også "hjernen" til Rti og ryggevarslingen også?
Setter stor pris på alle tips.:)
Er dessverre ikke helt uvanlig at selve radioen slutter å fungere på disse bilene. Da kan den også skape flere problemer i bilen, siden denne er koblet opp i nettverk.
Var bort i en Xc90 der først firhjulstrekket datt ut, så sluttet dørlåsene å fungere og deretter kom airbaglampa på, før hele kombiinstrumentet ble svart. Feilen var aldri aktiv når bilen kom på verksted, annet enn bakre styreenhet som hadde stengt seg av (som ikke hadde noe med selve feilen å gjøre).
Fant til slutt synderen, da radioen sluttet å fungere skikkelig - og siden vi byttet den har bilen fungert som deg skal.
Start med å få lest ut feilkoder, men tror nok radioen din er moden for utskiftning.
Radioen(Icm) er hovedstyreenheten i MOST nettverket (Optisk). Denne mottar signal fra CAN nettverket og omgjør signalet til optisk, som resten av styreenhetene i lydnettverket benytter seg av. RTI, telefon, forsterker o.l. ligger på dette nettverket
Er dessverre ikke helt uvanlig at selve radioen slutter å fungere på disse bilene. Da kan den også skape flere problemer i bilen, siden denne er koblet opp i nettverk.
Var bort i en Xc90 der først firhjulstrekket datt ut, så sluttet dørlåsene å fungere og deretter kom airbaglampa på, før hele kombiinstrumentet ble svart. Feilen var aldri aktiv når bilen kom på verksted, annet enn bakre styreenhet som hadde stengt seg av (som ikke hadde noe med selve feilen å gjøre).
Fant til slutt synderen, da radioen sluttet å fungere skikkelig - og siden vi byttet den har bilen fungert som deg skal.
Start med å få lest ut feilkoder, men tror nok radioen din er moden for utskiftning.
Radioen(Icm) er hovedstyreenheten i MOST nettverket (Optisk). Denne mottar signal fra CAN nettverket og omgjør signalet til optisk, som resten av styreenhetene i lydnettverket benytter seg av. RTI, telefon, forsterker o.l. ligger på dette nettverket
Hjertelig takk for tilbakemeldingen.:)
Hadde en mistanke om det du skriver da feilen har blitt kjapt verre nå, og er en del ting som så virker/virker ikke. Skal levere den inn igjen til selgeren til uken slik at han får fikset dette.
Er det noen som kan hjelpe meg med hva denne spilleren jeg sliter med heter? Finner ingen data i hverken bilen eller på chassinr.:(
Spilleren har Tlf, Rti, parkeringsvarsler, cd-veksler og sorruond lyd. Vil gjerne ha alle funksjoner intakte etter spillerbytte og da er det en fordel med korrekt betegnelse når man leter etter erstatning.
På forhånd takk.:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.