PDA

Vis full versjon : Mistet nøkkel



Torgeirs
26/12/12, 19:59
Har mistet den eneste nøkkelen jeg hadde til bilen min.
Hva trenger volvo for å lage en ny nøkkel til meg? En ekstra fjernkontroll har jeg liggans fra før av

Sollien
26/12/12, 20:05
Holder sikkert om du tar med vognkortet så de får chassinr og kan bekrefte at du eier bilen;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Torgeirs
26/12/12, 20:08
Å da trenger jeg sliping av ny nøkkel og ny SW? Prisen på dette og hvor lang tid bruker de på å orden det?

Sollien
26/12/12, 20:34
Sw vet jeg ikke om du trenger da det skal være en kode i nøkkelen som samsvarer med de eksisterende kodene, nøkkelen vil nok etter det jeg kan forstå funke med en gang... Volvo fikser nok nøkkelen over natta om de ikke har.. sliping og koding av nøkkelen burde også gå fort! Men ta 2 stk når du først er innom.. tror det er rimeligere i lengda ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Børge Vikebø
26/12/12, 21:51
Om det er noelunde likt toyota, så må nøkkel kodes inn, og da trengs egentlig hovednøkkelen for å åpne ecu for startsperre. Mulig at med oppkopling til Vida online så kan dette ordnes uten. Akkurat det er det vel noen fra Volvo som kan svare på.

boris2k
26/12/12, 22:08
Ny slipt nøkkel ca. 1200kr + programering mot startsperre 800kr

Torsen67
26/12/12, 22:28
Hvilke årsmodell er bilen din?

C.Erstad
26/12/12, 22:30
Hvilke årsmodell er bilen din?
Du må kode nøkkelen din mot styreenheter i bilen for at det skal virke... eneste du oppnår med ny nøkkel er at rattlåsen går av!

Torsen67
26/12/12, 22:47
Ok, men jeg lurer på om det går an å få en annentype nøkkel hvis dette dreier seg om bil i fra tidlig 2000-tallet.

C.Erstad
26/12/12, 22:53
Ok, men jeg lurer på om det går an å få en annentype nøkkel hvis dette dreier seg om bil i fra tidlig 2000-tallet.

Da tenker du på KIR?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/1265.jpg

Torsen67
27/12/12, 02:02
Da tenker du på KIR?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/1265.jpg

Ja, for eksempel. Hadde vært kjekt med fjernkontrollen på nøkkelen. Lar dette seg gjøre?

boris2k
27/12/12, 02:08
Jepp er så enkelt som at du bare bestiller kir nøkkelhuset på f.eks. ebay.
Fjernkontroll brikken er lik før og etter 2004 så denne flytter man bare over fra gammel fjernkontroll.
Så bestiller man nøkkel delen hos volvo slipt for din bil, så må man programere ny møkkel mot startsperre.
Total pris ca. 2500kr uten rabatt
How to: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=118386

Tor-Erik
27/12/12, 21:43
Jepp er så enkelt som at du bare bestiller kir nøkkelhuset på f.eks. ebay.
Fjernkontroll brikken er lik før og etter 2004 så denne flytter man bare over fra gammel fjernkontroll.
Så bestiller man nøkkel delen hos volvo slipt for din bil, så må man programere ny møkkel mot startsperre.
Total pris ca. 2500kr uten rabatt
How to: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=118386

Kan det være mulighet for ag kan få en slik folde nøkkel til min v70 2002 model

mine fjernkontroller har bare 4 knapper, men det vil sikkert være plass min sender i dennne.

og siden nøkkel kommer uslipt så kan den vel slipes så den passer i bilen min også programmere den til slutt.

boris2k
27/12/12, 22:41
Jepp, dette går for alle nøkkler fra 2001 til 2004 hvor man har nøkkel og fjernkontroll hver for seg. Man bytter jo bare over data-kortet fra gammel til ny fjernkontroll, trenger strengt tatt ikke å lodde over den siste knappen slik har har gjort i den "how to'en" jeg linka til tidligere.
Det jeg gjorde var at jeg jikk til volvo og sa at jeg skulle ha en uslipt nøkkel til KIR art.nr: 31253386. ferdig slipt til min bil.
Koden for akkurat din sliping finner dem ved å søke på reg.nr. eller VIN nr. så det er ikke noe problem.

Del nr.7 er den du bestiller på volvo.
Del nr.8 kan man finne brukt hvor som helst, eks. eBay, blocket.se,
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1758.jpg

Tor-Erik
28/12/12, 08:44
Eg ser bare endel av bildet ditt i paint altså del 7 og 7a, men del 8 er ikke synlig

Så i teorien kan eg bestille disse to nøklene http://www.ebay.com/itm/LOT-OF-2-VOLVO-KEY-LESS-UNCUT-REMOTE-OEM-03-07-FLIP-XC70-XC90-V70-S60-S80-BLANK-/110992353004?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19d7a8e6ec&vxp=mtr

Gå til Frydenbø og få de slipt etter at eg har lagt over datakortet?

For nøkkel må jo også programmeres for seg etter sliping.

Eg føler meg litt dum for å spørre slik for eg har forstått det sånn at den løse fjernkontrollen eg har med datakortet i må kjøpes av forhandler her i Norge for å kunne programmeres til min bil, og da tenkte eg det også må være med selve nøkkel bladet.

boris2k
28/12/12, 08:55
Jepp, nøkkelbladet nå kjøpes hos volvo, om du ikke får med koden for programering på de to du kjøper.
For det er ikke nøkkelen som skal programeres, men koden på RF-id brikken i nøkkelbladet som skal legges inn i bilens nøkkel register.
Slik jeg forstår det av den eBay anonsen får du med uskjerte ettermarkeds nøkkelblad som ikke inneholder RF-id brikke og kan dermed heller ikke programeres inn i bilens system, derfor må nøkkelblad kjøpes og slipes hos en volvo forhandler :)
Men kjøp de to der, litt stiv pris kanskje men da er du langt på vei mtp. ny nøkkel ;)

xc90
08/02/13, 21:27
Jepp, nøkkelbladet nå kjøpes hos volvo, om du ikke får med koden for programering på de to du kjøper.
For det er ikke nøkkelen som skal programeres, men koden på RF-id brikken i nøkkelbladet som skal legges inn i bilens nøkkel register.
Slik jeg forstår det av den eBay anonsen får du med uskjerte ettermarkeds nøkkelblad som ikke inneholder RF-id brikke og kan dermed heller ikke programeres inn i bilens system, derfor må nøkkelblad kjøpes og slipes hos en volvo forhandler :)
Men kjøp de to der, litt stiv pris kanskje men da er du langt på vei mtp. ny nøkkel ;)

Kaster meg på her.

Var i kontakt med min lokale volvoforhandler, Hønefoss, for og bestille ferdigslipt nøkkelemne til flipkey til min XC90 2003 modell. Tror jeg traff en svært lite samarbeidsvillig figur der, men han påsto hardnakket at han var 99% sikker på at det aldri kom til og la seg gjøre og få programmert den nye nøkkelen opp til startsperra. Han mente at hvis noen hadde endret sine nøkler tilsvarende dette prosjektet så hadde man fjernet startsperra.

Etter hva jeg har lest her inne og rundt omkring så regner jeg med at han tar feil, men jeg tar gjerne imot noen velvillige tips. Kanskje det er andre forhandlere på østlandet som har mer erfaring med dette?

boris2k
08/02/13, 21:30
Bare å ta med nøkkel til verkstedsjefen å si du skal ha den programert til bilen din, skal stå kode for å programere mot startsperren på posen som nøkkelemnet kommer i ;)
Gjort dette uten problemer :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

xc90
08/02/13, 21:55
Takk for svar.:) Lov og spørre hva slags bil og årsmodell du gjorde det på? Profilbildet ditt gir meg en viss aning men, he he.

boris2k
08/02/13, 21:56
2001 s60 som i signaturen


Sent from my iPhone using Tapatalk

xc90
08/02/13, 22:08
Da ligger ihvertfall årsmodellen innenfor det han anså som umulig. Noen er ikke veldig hjelpsomme desverre.

En annen ting jeg lurer på som du kanskje vet er, jeg har kun en fjernkontroll til bilen. Må jeg bestille en ny av den "gamle", og flytte over innmat, eller er det mulig og direkte programmer en brukt flip key til bilen?

boris2k
08/02/13, 22:13
Hadde tilsvarende problemer når jeg skulle bestille nøkkel, desverre...

Vet ikke sikkert, men tror ikke man kan programere fjernkontroll delen fra KIR (flipp nøkkel) til en eldre bil.
Du trenger jo strengt tatt heller ikke kjøpe ny fjernkontroll av gammel type, men er jo alltid kjekt med en i reserve.


Sent from my iPhone using Tapatalk

xc90
08/02/13, 22:31
Kjekt og ha en i back up.:)

Takk for god hjelp, hyggelig med noen som har peiling.:)