PDA

Vis full versjon : 07-XC70 får ikke dratt ut sikkerhetsbeltet [LØST]



Aartun
25/12/12, 07:45
Jeg får ikke lenger dratt ut sikkerhetsbeltet på høyre side bak... noen tips? Finnes det en slags "release" knapp på rullen til beltet?

locked
25/12/12, 11:41
Trur du skal prøve å lirke litt, strekk beltet så langt du greier å putt det deretter inn i seteryggen så mykje du kan. Pass på at bilen står plant og så nykka du litt forsiktig i beltet så kjem det som regel...

Aartun
25/12/12, 13:12
Takk for tips. Jeg endte med å skru løs nederste bolten på beltet for å få opp igjen seteryggen. Nå fungerer det fint igjen. Men tydelig at noen har vært å gjort det samme en gang før.

locked
25/12/12, 13:17
Det kan godt stemme, slett inga uvanleg problemstilling. Eg har lirka ut beltet på min og, men eg har aldri måtta gå så langt å skru laus eine enden :)

Thomasbrudheim
26/12/12, 11:34
Når jeg legger ned baksetene så setter jeg beltene i en annen holder enn den som er ment. Sleit med at jeg ikke fikk beltet ut igjen etter å hatt setene nede selv

Aartun
03/01/13, 11:19
Fikk tips fra en volvo-kjenner om at detter er et kjent problem ja, det finnes en slags tapp, på setebeltet, som stopper det fra å gå for langt inn når man legger ned setet. Og riktig nok manglet denne hos meg på det gjeldende beltet, så jeg og tenkte å gjøre som du Theomasbrundheim, til jeg evt får tak i en ny stopper.
satser på jeg slipper å skru løs beltet igjen :)