PDA

Vis full versjon : montering av xenonlys, i grøftlysene på volvo v70, 2006 mod



tommyak
23/12/12, 21:29
hei.

pønsker litt på hvordan dere monterte xenon lys i grøftlysene, og hvor dere satte den omformingsboken henn under der. å litt tips og triks hvordan dere gjorde det med de orginal lysene, ang at disse orginal lysene, er festet i disse snurrertene og hva dere gjorde for å feste lysene i disse ?

bilder og tips er kjent, så jeg ser hvordan dere har gjort det.

FroBe
23/12/12, 22:12
Jeg har lite erfaring med modifikasjon av grøftelys, men husk å være forsiktig med isolasjonen på ledningene til pærene. Høyspenningen på 25kV når de tenner kan lage en gnist som kan slå over 2cm i luftlinje. Det er tilsvarende spenningen på tennpluggene i bilen.

Håper også at ikke du ikke glemmer deg av og gjør som noen lokale idioter her, de kjører med Xenon-modifisert grøftelys i mørket uten å slå dem av når de møter motgående trafikk eller kjører bak andre biler... :mad:

tommyak
23/12/12, 22:26
hehe, ja har ikke tenkt å bruke de som kjørelys nei:)

immortal92
25/12/12, 12:35
Jeg hadde xenon i grøftelys før, 35W 6000k med slim ballast. Først måtte jeg ha denne: http://www.vparts.se/adaptrar-for-xenon-i-dimljus-volvo-sv40-sv70-s6.html, så er det plug and play. Siden det var slimballaster så fikk jeg puttet dem inn i tverrbjelken rett under lyktene, der er opent på endene så du akkurat får inn en slimballast.
Jeg var fornøyd med xenon egentlig, men etter noen mnd så begyndte de å tulle, at bare den ene tente etc, derfor gikk jeg over til led. Kjøpte disse: http://www.ebay.com/itm/320783608730?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649, og det likte jeg mye bedre! limte dem fast i reflektoren med tec 7, funker som bare det (kjøpte grøftlys fra en kolidert s60, 350,-). Er såklart ikke like kraftige som de som er på V50 f.eks, men lyser helt greit. Lyser ikke opp veien foran bilen, men det lyser sterkt nok. Disse har jeg hatt noen mnd nå, og bruker de daglig ilag med parklys (til det blir mørkt), fungerer like fint :)