PDA

Vis full versjon : Hydraulisk Håndbrekk spørsmål!



Marius Skau
23/12/12, 02:24
Hei

Nu er jeg så luta lei av og google, søke og læse om disse hydrauliske håndbrekkene!
Jeg leser at det er flere og flere som plages med at dem IKKE klarer og låse bakhjul slik dem ønsker, noen plages ikke. Hvorfor?

Jeg ska montere dette i pickup driftern og lurer litt på hvordan?? Noen som har tips/triks og komme med?

Legger ved bilder av brekket jeg ska bruke!

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/1046.jpg

gl740turbo
23/12/12, 02:45
Sveis noen ny kalippa fester på Bakaksling slik at du har egene til brekket ;)

Ellers så tar man normalt sett å kobler bremserøret bakover via håndbrekke.. Minuset da er at du kan ikke dra i brekke samtidig som bruk av bremse pedalen :(

Noe mer spesifik du lurer på? Jeg bruker selv 4 kalippaer tilsammen bak på min ;) 2til brekk og 2til pedal :)

De som har problemer har gjerne luft i systemet fordi på mange brekk er det litt vanskelig å bli kvitt ALL luft ;)

Marius Skau
23/12/12, 02:48
Jeg hadde en plan om og trekke bremserøret innom brekket. MEN jeg har lest at flere er plaget med at dem ikke får låst hjulene ved denne typen montering?!?

Har du noen bilder av hvordan du har laget til det? Trekker du nye bremserør fra hvor til hvor?

gl740turbo
23/12/12, 13:12
https://www.facebook.com/RetroTurbo

VRS: Double Caliper Adaptor 200/700/900 Series
Well... to much spare time leads to such ideas...

Direct buy price is: £85 + £15.5 p&p <+ £3 PayPal Fee>.

http://forum.vccn.no/

http://forum.vccn.no/

Jeg koblet opp på en kompis sin via bremserøret som går bakover og det låser som bare faen, men luftet mange ganger før og etter litt bruk :)

Marius Skau
28/12/12, 01:09
Jeg trur jeg ska prøve meg på den måten med 2 caliptera :)

Men da må jeg trekke et ekstra sett bremserør? Er det flere uttak på bremsekreft forsterker eller hva?

A.Finstad
28/12/12, 01:11
lurer på om de brakettene passer på multilink MK2 jeg? :p driver med et prosjekt som ikke er online :p

R.G
28/12/12, 14:10
lurer på om de brakettene passer på multilink MK2 jeg? :p driver med et prosjekt som ikke er online :p

passe ikke rett på.

A.Finstad
29/12/12, 12:37
Hmm.... Noen som veit av sånne brakketer til mk2

gl740turbo
29/12/12, 15:50
Hmm.... Noen som veit av sånne brakketer til mk2

Det du kan gjøre er å kutte av "ørene" på en aksling å sveise de på den andre på motsatt side av hvor den originale kalippaen sitter ;)

Rocket
29/12/12, 23:05
Hvorfor i allverden skal det hjelpe med separate brekk calippere?

Vill heller tro at det skyldes for stor master cylinder på brekket. Eller luft i systemet, det kan være ganske vanskelig å få ut all lufta når det er kobla inn på bakbremsen.

gl740turbo
30/12/12, 00:30
Hvorfor i allverden skal det hjelpe med separate brekk calippere?

Vill heller tro at det skyldes for stor master cylinder på brekket. Eller luft i systemet, det kan være ganske vanskelig å få ut all lufta når det er kobla inn på bakbremsen.

På bane er det mangen som har eget opplegg til brekk og en billig løsning som alle kan ordne selv med deler de gjerne alt har liggende, er dette en måte å gjøre det på ;) Til bruksbiler er dette ikke noe løsning iht kontroller og slik men igjen for å slippe at brekke ikke fungerer samtidig som bremsepedalen "kan" man montere egene kalippere til brekk.

Spesielt er iallefall 740/940 brekk drita dårlig originalt om man ikke kjøper en justerbar skrue mellom båndene som gjør at det blir 75% bedre om ikke mer ;)

Rocket
30/12/12, 17:22
Du kan dra i brekket samtidig som du bremser selv om det er kobla på bakbremsene. Det du "mister" er funksjonen av bremsepedalen på bakhjula. Men det spiller jo ingen rolle så lenge du likevell låser hjula med brekket.


I wrc så kobler de brekket på bakbremsene og de låser jo hjula helt fint :) Kan ikke si at jeg har sett veldig mange som kjører på "bane" som har egene calippere til hydraulisk brekk. De som har to callipere har som regel bare en liten calipper med mekanisk brekk. Fordi det er påbudt med mekanisk brekk og det er en enkel løsning med u-originale bremser.

Frigstad Racing
02/01/16, 06:59
På vinterbilene på bygda hos oss er alle håndbrekkene koblet med ett rør fra master pumpe, gjennom brekket og ned i T-stykke og ut til hver kaliper, funker bra det. På banebilen skal jeg ha doble kalipere.

EDIT: så nå at det var en gammel post, men pytt pytt :)