PDA

Vis full versjon : Volov v70 2,0 T -som fusker



torheie
23/12/12, 00:32
Hei

Fikk en fin julegave i dag da min trofaste V70 begynte å fuske

Har en volvo V70 2,0 T som plutselig idag begynte å fuske!

Den virker som den ikke går på alle sylilndere og får ikke turtall høyere enn 4500-5000 rpm.

Motorlampa lyser selvfølgelig - noen ganger konstant andre ganger blinker den.

Noen forslag hva dette kan være?

Er dette farlig å kjøre med?

Takknemelig for gode forsalg :-)

God jul alle sammen!

R-M-I
23/12/12, 00:50
Kan jo vere mye koselig som gjør det.. Les ut feilkoder?

- Dårlige plugger?
- Dårlige plugg-kabler eller dårlig kontakt?

Hør hvilken sylinder som ikke vil..og feilsøk ut fra det.
Kan jo vere bensin det skorter på der også, men jeg vil tippe problemet er manglende gnist på den sylinderen du "mangler".

torheie
23/12/12, 00:57
Hei

Takk for svar!

Litt teit spørsmål - men ser at pluggene sitter under lokk - hvem av lokkene er det - det som er lengst frem eller lengst bak?

//Tor

immortal92
23/12/12, 09:20
http://www.youtube.com/watch?v=_48D_nT4A_M

Mange fine videoer på nettet.

torheie
28/12/12, 15:57
http://www.youtube.com/watch?v=_48D_nT4A_M

Mange fine videoer på nettet.

Takk for svar!

Men etter at jeg feilsøkte for å finne ut hvem sylynder som hadde defekt tennspole (ble gjort ved å holde tennpluggen til gods på blokken) så ble hele instrumentpanelet svart. Dvs. speedometer, turteller osv.

Er det noen sikkring som har gått eller har jeg gjort noe annet galt?

//Tor

Tassen
30/12/12, 15:58
Takk for svar!

Men etter at jeg feilsøkte for å finne ut hvem sylynder som hadde defekt tennspole (ble gjort ved å holde tennpluggen til gods på blokken) så ble hele instrumentpanelet svart. Dvs. speedometer, turteller osv.

Er det noen sikkring som har gått eller har jeg gjort noe annet galt?

//Tor

Hei, det er ikkje lurt å teste mot gods nei, håper ikke du har ødelagt noe, men se igjennom alle sikringer.
Skru ut alle tennpluggene og sammenlign disse, du vil fort se hvis det er en som ikkje tenner skikkelig.
Du kan også kople til et diagnose verktøy og lese ut feilkoden. Har for tiden et til salgs som leser ut alle moduler på volvo. BSR PPC3 heter den.

Lykke til :)