PDA

Vis full versjon : hvilke skiver og klosser til min 940?



Marius
09/05/10, 17:13
hvilke skiver og klosser bør jeg gå for til min 940?
finnes det noe som er hakket "grommere" enn orginalt men samtidig orginal størelse på skiver??? har ikke planer om større skiver og andre calippere

Nicklas
10/05/10, 03:13
du kan oppgradere till ventilerte/drilla skiver og kjøpe deg noen gode belegg

F.eks.
http://www.ipdusa.com/Volvo-940960/Brakes/Brake-Rotors-Zimmerman-Cross-Drilled/p-136-268-893/

TeamBørnOut
10/05/10, 08:29
Ferodo belegg (ta et google søk. engelske greier som fungerer). Husk å legg opp noen rør til kjøling. det er viktig som F.

TeamBørnOut
10/05/10, 08:32
http://tillbilen.se <-- der har du hele kitt. Mer trenger du ikke da. Men husk å legg opp noen rør med friskluft til bremsene... bmw har dette på sine biler orginalt. det burde vært påkrevd på alle biltyper.. Ny bremseveske ( bytt ut ALL den gammle dritten i systemet).
(Du suger ut den gammle vesken fra beholderen. Fyller opp med ny veske. så tømmer du EN og EN krets til det kommer ny bremseveske ( IKKE BILTEMA SØPPEL ). Smør gjerne opp gliderne også.

Marius
10/05/10, 14:59
http://tillbilen.se <-- der har du hele kitt. Mer trenger du ikke da. Men husk å legg opp noen rør med friskluft til bremsene... bmw har dette på sine biler orginalt. det burde vært påkrevd på alle biltyper.. Ny bremseveske ( bytt ut ALL den gammle dritten i systemet).
(Du suger ut den gammle vesken fra beholderen. Fyller opp med ny veske. så tømmer du EN og EN krets til det kommer ny bremseveske ( IKKE BILTEMA SØPPEL ). Smør gjerne opp gliderne også.

glidere og bremseveske osv er i orden. men er på tide å skifte skiver og klosser og da vil jeg ha noe som er litt bedre.
bremser er viktig

T90
10/05/10, 15:08
Kjøp sport brems sats fra LMR.se?

Marius
10/05/10, 15:11
Kjøp sport brems sats fra LMR.se?

dette er nok det samme kittet som TBO linket til over, men noen som har prøvd dette? hvordan er det med kast i skiver osv? orker ikke noe driiit som slår seg med en gang

TeamBørnOut
10/05/10, 15:17
Klarer du få ei bremseskive til å slå seg så er du god :) det klarer du ikke hvis du ikke står på bremsen fra 300kmt - 0 for å så kaste de i vann..
Det er ikke som for 30 år siden + + når ikke hadde ventilerte skiver :)

Mange tror "kast" er når man trykker inn bremsen og det "rister" i rattet... men det er bare at det er dritt å smuss på skiva som gjør at klossene tar ujevnt.
en skjev skive kjenner du bare i pedalen :) at den pulserer veldig..


risting i rattet skjer på bremser fra 300kr til 600.000kr. det spørs på bruken...
bremser du 400meter før krysset som gammle damer så vil du få masse dritt på skiva og litt nøkking i rattet... bremser du hardt og sent så vil du ikke det.
Det er derfor eldre mennesker ofte har dette problemet på bilene sine og ikke "unggutter".
I tillegg så blir ikke bremsene så varme heller hvis man bremser riktig :) en kammerat kom 2 runder rundt rudskogen før bremsene kokte. jeg kjørte 10 runder uten å få noe fading. samme bilen + at jeg brukte den etter han.. men han bremset ved 100meters merket etc..

Marius
10/05/10, 15:22
kanskje jeg skal prøve disse skivene og klossene etterhvert da