PDA

Vis full versjon : Service V50



gswede
21/12/12, 09:33
Var inne på 100k service i går. Det vanlige, oljeskift, kupefilter etcc. Flushet kassa for andre gang på kort tid. Så trenger jeg ikke tenke mer på det. Vil anbefale alle med automat og bytte ut olja innen 70-80k. På taxier bytter de hver 60k mens på privatbiler skal det liksom ikke være nødvendig. Var hvertfall på høy tid jeg byttet girolja, den så ikke ut-kølsvart.
Byttet også alle gummioppheng for eksosen, de fleste av de gamle så ok ut, men hadde lite "flex" igjen. Billig og fort gjort.

-Tommy
21/12/12, 13:37
Mye jobb med å flushe kassen? Fikk nemlig 8l automatkasse olje av en kompis forrige uke så vurderer å få gjort det snart jeg og.

gswede
21/12/12, 14:59
Holder meg unna flushing, hørt om litt for mange som har fått problemer etter flushing.

Er det T5 du har?
Jeg tar simpelthen ut drenskruen på kassa, da får du ut mellom 3,5 og 4 liter -fyller på samme volum. Kjører 1000km og gjentar.
Påfyllinga er litt knotete da du må av med en brakettskrue for å komme til peilepinnen. Ut med peilepinne og nedi med trakt "snabel" fra toppen, mellom luftfilter/ecu boks og radiator. Gjort på 10min med tilgang på bukk.

-Tommy
21/12/12, 15:16
D5 her :) Men får høre litt med "husmekanikeren" jeg da, får se hvor dyr servicen blir idag.. :P

gswede
21/12/12, 15:19
Du ser.. Skal uansett ikke være store problemet.